Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

We-ID

We ID eHerkenning Review

We-ID is opgericht in 2008 en sinds 2017 onderdeel van SIDN (uitgifte bedrijf van het .NL domein). We-ID geeft zelf aan marktleider te zijn in eHerkenning, zo zou 70% van alle transacties binnen eHerkenning via We-ID lopen. Andere oplossingen van het bedrijf zoals inloggen met DigiD, Facebook, Google, eIDAS en Bank-ID/iDIN worden nog steeds via Connectis aangeboden.

1.1
Rated 1.1 out of 5
1.1 van 5 sterren (op basis van 25 reviews)
Uitstekend0%
Heel goed0%
Gemiddeld4%
Slecht0%
Verschrikkelijk96%


Alle reviews bekijken | Zelf review plaatsen

Website: WE ID eHerkenning

We ID kosten niveau 3 in 2021

Het tarief van We ID voor 1 jaar als er direct een 3 jaren abonnement wordt aangegaan is op het moment van schrijven € 30 per jaar. EH3 is het standaard niveau wat het meest wordt afgenomen.

Naar WE ID eHerkenning

Klantenservice

De klantenservice van We-ID is telefonisch, per email en per formulier te bereiken. Hieronder vind je de directe contactgegevens.


Alle We-ID Ervaringen & Beoordelingen:

Hieronder is het mogelijk eigen ervaringen en/of klachten te delen met de Eherkenning van We-ID of voorheen Connectis. Let bij het delen van je persoonlijke ervaring op het geven van de juiste informatie, deel géén persoonsgegevens van bijvoorbeeld medewerkers en zorg altijd voor een passend taalgebruik.

niet aan beginnen!

Rated 1 out of 5
juni 2, 2021

Ooit een EH1 aangeschaft, maar onmogelijk om er af te komen een paar jaar later als je hem niet meer nodig hebt. Blijven verwijzen naar onjuiste formulieren en opsturen ID bewijzen, terwijl ze zelf een produkt voor online identificatie verkopen???? Waarom niet even inloggen en aanvinken dat je wil opzeggen? Niet aan beginnen dus, want je komt er niet meer af

paul

Totaal geen support - NIET MEE IN ZEE GAAN!!

Rated 1 out of 5
juni 1, 2021

Iedere normale zakelijkheid kun je hier vergeten. Wij hadden direct bij ingeven vastgesteld dat we een fout in een ketenmachtiging hadden gemaakt. Vervolgens hebben we veelvuldig contact gehad met WE-ID waarbij twee dingen helder is : GEEN SUPPORT, CASH en GO.
Ieder normaal functionerend bedrijf dat over enkele jaren ook nog wil bestaan had dit netjes opgelost.

G. Keurentjes

Op het randje van oplichting.

Rated 1 out of 5
mei 31, 2021

WE-ID wat een vreselijk bedrijf. Op het randje van oplichting. Ik had het nodig ivm aanvraag MIA. 1 keer gebruikt in 2019, afgesloten voor 1 jaar bij Connectis, vervolgens zit ik er 3 jaar aan vast omdat opzeggen niet op een normale manier lukt.
Eerst 2 maal per e-mail proberen op te zeggen, niet gelukt. Moet via een speciaal formulier. Inmiddels wordt het herkenningsmiddel niet meer ondersteund, dat is mooi dan wordt het vanzelf opgezegd? Nee, u schuift automatisch door naar een nieuwe service. Je komt niet op een fatsoenlijke manier van ze af. Het automatisch doorschuiven bleek overigens niet te kloppen, ik kreeg een kortingscode van 5 euro.
Het is van de zotte dat je door de overheid verplicht wordt om bij dit soort partijen een contract af te sluiten om overheidzaken te regelen. Heel vreemd dat hier geen toezicht op is.

Van der Bijl

Verschrikkelijk !! Ga er niet mee in zee!!!

Rated 1 out of 5
mei 26, 2021

Verschrikkelijk wat een bedrijf, heb nog nooit zoiets meegemaakt. Klantonvriendelijk, slechte communicatie. Facturen sturen voor onterechte zaken en dit dan niet op willen lossen.
Wat een arrogantie. Als je niet op let dan blijf je betalen en ze hebben iedere keer wel andere eigen verzonnen regels en wetjes waardoor dit zo “hoort”
Denk je een upgrade te doen, blijken ze gewoon een nieuw contract aan te maken en dus dubbele kosten te berekenen. Opzeggen is onmogelijk …..

HR

zeer klant onvriendelijk

Rated 1 out of 5
mei 21, 2021

tot 3 keer toe gewoon melden dat je handtekening niet op die van jou lijkt, terwijl ze toch daaarna aan de deur moeten komen voor de ‘echte’ herkeninning. dus 3x opnieuw met post een handtekening op moeten sturen..laatste keer duurde de reactie vanuit hun wel erg lang dus maar even gebeld..ja meneer het duurde al zolang we hebben uw aanvraag vanwege veiligheid overweging vernietigd . wat een slechte toko dit zeg schaam je! ik ga naar een ander en in 4 dagen geregeld, sukkels.

A.Zwa

Wat een slecht bedrijf.

Rated 1 out of 5
mei 19, 2021

Vorig jaar moest mijn E-herkenning worden verhoogd en dacht dit kan wel middels een upgrade. Nee dit is niet mogelijk deze upgrade houdt in dat er een nieuwe contract moeten worden afgesloten naast het bestaande contract. Ik heb toen per direct opgezegd per mail en ben overgestapt naar een ander waar de voorwaarden wel correct zijn. Bleek dat ik schriftelijk had moeten opzeggen dus kreeg recent een factuur. Per direct opgezegd per brief dit keer. Vervolgens telefonisch contact gehad over de door hun verstuurde factuur. Deze moet ik alsnog betalen voor een service die ik niet ga af nemen. Inschrijven is geen probleem maar er weer vanaf komen wel.

Patrick

Opzegging is geen doen

Rated 1 out of 5
april 24, 2021

Al meerdere malen abonnement opgezegd en ze blijven nota’s versturen. Reden van de klantenservice, opzegging is niet verwerkt terwijl ik al ruim een jaar voor einde contract per mail en via de website had opgezegd. Geen ster waard!

Raymond

1984

Rated 1 out of 5
april 14, 2021

Kent u dat boek van George Orwell? Ik denk dat dit bedrijf ze jaarlijks als kerstpakket aan hun medewerkers uitdeelt. Zelden zoveel drogredenen gehoord waarom abonnementsopzegging niet mogelijk is. Wat een papieren molen met een ongekende arrogantie. Echt geen enkele bereidheid u als ondernemer te helpen. Kan de overheid eherkenning alstublieft weer gewoon in eigen beheer nemen? Dan zijn we van deze cowboys af.

Nevets

Klantonvriendelijk en liegen

Rated 1 out of 5
april 7, 2021

Het volgende is belangrijk om te weten voor iedereen die een overeenkomst had met Connectis, nu handelend onder de naam we-ID. Ook ik kreeg een verlengingsnota, maar wilde liever even afwachten wat er in 2021 zou gebeuren met wel of niet e-herkenning voor de btw aangifte. Toen ik dat schreef liet men mij weten dat sprake was van stilzwijgende verlenging, dus dat het contract gewoon voor drie jaar doorliep. Dit is echter niet het geval. Ik heb mijn overeenkomst erbij gehaald en deze verwijst naar de gebruiksvoorwaarden (https://connectis.com/wp-content/uploads/2018/04/2013.G0_Gebruiksvoorwaarden_Connectis_2.0.pdf) die ik heb nagezocht. In artikel 5.1 staat letterlijk:
5.1.Gebruiker heeft het recht om op elk gewenst moment het gebruik van deSoftware te stoppen
Verwijzend naar deze voorwaarden heb ik per de nog naderende einddatum opgezegd. Hiervan kreeg ik een bevestiging dat men dit zou bespreken. Dit gebeurde echter niet. Wel kreeg ik regelmatig een herinnering op de factuur te betalen. Er kwam geen enkele reactie meer op mijn reacties, behoudens een ontvangstbevestiging. Tegen het eind van 2020 slaagde ik er eindelijk in ene Nicole van het bedrijf aan de telefoon te krijgen. Haar achternaam durfde ze niet te noemen. Ze gaf toe dat het niet netjes was dat er niet gereageerd was, maar, zei ze: “iedereen heeft een brief gehad en hierin stond duidelijk wat de nieuwe voorwaarden zouden worden. U had toen de kans om op te zeggen en dat heeft u niet gedaan.” Nu heb ik volgens mij nooit een brief gehad, en ik wees haar er op dat ze in dat geval de bewijslast heeft dat ik die brief daadwerkelijk ontvangen heb, zoals een bewijs van aangetekend verzenden. Dat had ze niet. Ik heb haar nogmaals verzocht de factuur te crediteren, het gaat immers om een klein bedrag en het leek me voor geen van beide partijen nuttig om daar nog langer over door te gaan. Met de mededeling dat mijn factuur dan naar een incassobureau zou gaan werd het gesprek afgesloten.
Direct hierna ontdekte ik een mail van Connectis, verstuurd op 11-2-2020 waarin de nieuwe naam bekend werd gemaakt en nadrukkelijk werd geschreven:
“Wat dit betekent voor u als klant van Connectis?
We veranderen alleen onze naam en hoe we eruit zien. Uw eHerkenningsmiddel EH2+ en de bijbehorende voorwaarden blijven dus gewoon hetzelfde. Ook onze tarieven en juridische entiteit veranderen door de naamswijziging niet.”
Ik heb opnieuw officieel gereageerd, aangegeven dat ik het onprettig vond om voorgelogen te worden over een zogenaamd gestuurde brief terwijl het een mail was gestuurd die mij volledig in het gelijk stelde en nogmaals verzocht een creditnota te sturen. Tevens kondigde ik aan dat als ik er nog extra tijd aan moest besteden ik deze tegen mijn uurtarief zou factureren.
Uiteindelijk is bijna drie weken later de nota ingetrokken en is mijn overeenkomst opgezegd. Hadden ze direct gereageerd en de nota gecrediteerd, dan was ik zeker weer naar hen teruggegaan. Nu kan ik klanten van Connectis alleen maar aanraden op basis van de voorwaarden waaronder zij hen hun contract hebben getekend om dit op het gewenste moment te beëindigen. Er zijn vast klantvriendelijker e-herkenningsbedrijven te vinden.

DvK

Bedrijf ziet klanten als last

Rated 1 out of 5
maart 23, 2021

Bedrijf heeft geen enkele intentie tot service, wil vooral factureren

Verenigingspenningmeester

Eigenlijk geen ster waardig!

Rated 1 out of 5
maart 2, 2021

Pas goed op met deze partij. Kijk goed naar de voorwaarden. Klantbehandeling is niet meer van deze tijd. Ze hanteren een opzegtermijn van twee maanden, maar waarschuwen niet tijdig voor afloop, zodat je er op moet letten anders zou je automatisch weer aan een meerjarig contract vastzitten. Lastig bij iets voor incidenteel gebruik.

Rudy

Het werkt nu eindelijk

Rated 3 out of 5
februari 18, 2021

Duurde wat weekjes maar heb eindelijk eHerkenning niveau 3 up & running.

Robster

Slechte informatie verstrekking en onfatsoenlijk

Rated 1 out of 5
februari 4, 2021

Berekende kosten door aan mij, voor een wijzing in het dossier. Wijziging was niet nodig geweest als medewerker correcte informatie aan mij doorgaf. Dus ik krijg een factuur voor een door hen gemaakte fout. Maar het niet openstaan voor het terug draaien van deze factuur, maakt het onfatsoenlijk. Zoeken een andere leverancier a.u.b.

Jochem

Niet doen

Rated 1 out of 5
januari 13, 2021

Heel slecht bedrijf, zoek een alternatief

Dvm

schandalig bedrijf

Rated 1 out of 5
december 9, 2020

totaal niet klantvriendelijk 1 man op de helpdesk eerst 8 minuten wachten tot je3 aan de beurt bent. Daarna ik zal het even nakijken…….na 43 minuten wachten heb ik opgehangen en ben opnieuw gaan bellen ook toen na 20 minuten niemand aan de lijn!
Dat allemaal omdat ze mijn post kwijt zijn geraakt. Echt ongelofelijk slechte firma. Het lijkt wel een nuts bedrijf die interesseren de mensen die ze dienen ook niet.

Emile van Niekerk

Achterlijke service en voorwaarden

Rated 1 out of 5
oktober 29, 2020

De kernfunctionaliteit is niks bijzonders, standaard aanbod, dus dat is geen sterren waard. Ik vind het persoonlijk een taak van de overheid of de kvk, zeker bij zo’n verplicht nummer, maar goed.
Klantbehandeling is niet meer van deze tijd. Ze hanteren een opzegtermijn van twee maanden, maar waarschuwen niet tijdig voor afloop, zodat je er op moet letten anders zou je automatisch weer aan een meerjarig contract vastzitten. Lastig bij iets voor incidenteel gebruik.
Dit geeft geen pas, zeker niet voor een elektronische service. Dit is echt wat anders dan een sportclub of een tijdschriftabonnement. (Mijn domeinprovider bijvoorbeeld stuurt me een mailtje een maand vóórdat de opzegtermijn ingaat, dat dit eraan zit te komen – gewoon zakelijk fatsoenlijk gedrag.)
We-ID stuurt pas een mailtje als die opzegtermijn al voorbij is. Je zou moeten klikken voor verlenging, maar dat is een schijnvertoning wanneer het contract op de achtergrond al stilzwijgend is verlengd. Merkwaardigerwijs lees ik hier dat het bedrijf deel uitmaakt van SIDN, een door-en-door digitale organisatie. Hoog tijd dat zij de bezem door de dochter halen.
Kortom: aanbod voor een 21e eeuws moetje met 20e eeuwse service en contractvoorwaarden.

Idsert

Waardeloze brutale helpdesk, zinloos bedrijf

Rated 1 out of 5
oktober 21, 2020

Als je vraagt wat verschil is tussen 2 en 2+ veiligheid krijg je een brutaal dame welke na 24 minuten eindelijk opneemt, geen antwoord geeft en de telefoon erop gooit.

G.Oedgelovige klant

schurken

Rated 1 out of 5
september 23, 2020

Na de overname door We-ID was het al een flinke puzzel om uit te vinden waar ik terecht kon om mijn abonnement op te zeggen. Uiteindelijk ben ik op de website van we-id terecht gekomen en vond daar geen mogelijkheid om op te zeggen. Na via de klanten’service’ doorverwezen te zijn naar een online opzegformulier dat niet werkte heb ik ervoor gekozen om per post op te zeggen. Vandaag heb ik een nieuwe factuur ontvangen voor weer een jaarabonnement. Toen ik belde om opheldering te vragen, werd mij simpelweg medegedeeld dat ze mijn opzegging nooit ontvangen hebben.

cathelijne

Geannuleerd, maar ....

Rated 1 out of 5
augustus 31, 2020

Enige tijd geannuleerd, kregen toch een factuur. Om ervan af te zijn toch maar betaald. Bevestiging van betaling plus behoorlijk wat communicatie over de opzegging: krijgen nadat alles door ons netjes was afgerond een mail dat ze de opzegging niet kunnen vinden en dat we het opnieuw moeten opzeggen. Dit is zeer onbehoorlijk gedrag van een organisatie in deze sector!

Dutch Venture Ind.

Waardeloze organisatie! Begin er niet aan.

Rated 1 out of 5
augustus 20, 2020

Totaal niet klantgericht, zijn alleen gericht op de centen en thats it. Niet aan beginnen.

Klant

Dubbele kosten

Rated 1 out of 5
augustus 18, 2020

Omdat wij als bedrijf een BV geworden zijn moest dit administratief verwerkt worden om e-Herkenning te kunnen blijven gebruiken. Op het wijzigingsformulier stond dat wij daarvoor eerst moesten opzeggen en vervolgens opnieuw moesten aanmelden.
Tot mijn verbazing werd, nadat ik dit gedaan had, vervolgens verwezen naar een opzegtermijn van een jaar, wat maakt dat wij dus 1 jaar dubbele kosten moeten betalen. Schandalig. Gesprek hierover aangaan blijkt niet mogelijk.

Togethr

Zeer slechte communicatie

Rated 1 out of 5
juli 27, 2020

Zij hebben ons een factuur gestuurd voor een product/dienst (beheermodule) dat we reeds geannuleerd hebben. Reactie via email teruggestuurd naar de afd. Finance over de vergissing. Helemaal geen feedback of excuus ontvangen.
Een maand later weer dezelfde factuur naar ons gemaild… Echt geen woorden voor ???
Volgend jaar toch andere provider zoeken

Thé Nguyen

Verschrikkelijk

Rated 1 out of 5
mei 19, 2020

Sinds 2015 hebben wij via Connectis EH2 machtiging. Jaren gebruikt voor tal van doeleinden. Na de verandering naar we-id werkt dit alles nog maar gedeeltelijk.. niemand bij we-id kan ons helpen; de enige oplossing: een betaalde spoedprocedure om een nieuwe account aan te vragen. Dit is toch krankzinnig?

Anton

activatiecode na 3 werkdagen na ontvangst verlopen

Rated 1 out of 5
april 24, 2020

Waardeloos bedrijf , niet aan beginnen

Klant

Totaal geen oog voor de klant

Rated 1 out of 5
april 23, 2020

We zijn al een paar jaar klant bij we-id (voorheen Connectis) voor onze e-Herkenning.
Ze hebben zich altijd zeer bureaucratisch opgesteld. Natuurlijk moet je je aan de regels houden bij een product als e-Herkenning, maar dat zou je niet moeten verhinderen je klanten te helpen. Ik heb drie keer geprobeerd van een medewerker die uit dienst is zijn e-Herkenningsmiddel in te trekken, dat lijkt te lukken, wordt ook netjes bevestigd per mail, en de volgende dag is die persoon toch gewoon weer actief waar je pas maanden later achter komt als je weer op de site bent.
Ook klantenservice is verschrikkelijk. Als je een vraag stelt krijg je gewoon een standaardantwoord vanuit een FAQ. Als je dan aangeeft dat dat antwoord je niet helpt dan krijg je letterlijk hetzelfde standaardantwoord gewoon weer toegestuurd. En dat letterlijk tot 3x aan toe…
Laat zich raden waarom ik op deze site ben: een andere provider uitzoeken.
Mijn tip: sla We-ID over.

Bas


Review Delen