Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

We-ID

We ID eHerkenning Review

We-ID is opgericht in 2008 en sinds 2017 onderdeel van SIDN (uitgifte bedrijf van het .NL domein). We-ID geeft zelf aan marktleider te zijn in eHerkenning, zo zou 70% van alle transacties binnen eHerkenning via We-ID lopen. Andere oplossingen van het bedrijf zoals inloggen met DigiD, Facebook, Google, eIDAS en Bank-ID/iDIN worden nog steeds via Connectis aangeboden.

1.1
Rated 1.1 out of 5
1.1 van 5 sterren (op basis van 19 reviews)
Uitstekend0%
Heel goed0%
Gemiddeld5%
Slecht0%
Verschrikkelijk95%


Alle reviews bekijken | Zelf review plaatsen

Website: WE ID eHerkenning

We ID kosten niveau 3 in 2021

Het tarief van We ID voor 1 jaar als er direct een 3 jaren abonnement wordt aangegaan is op het moment van schrijven € 30 per jaar. EH3 is het standaard niveau wat het meest wordt afgenomen.

Naar WE ID eHerkenning

Klantenservice

De klantenservice van We-ID is telefonisch, per email en per formulier te bereiken. Hieronder vind je de directe contactgegevens.


Alle We-ID Ervaringen & Beoordelingen:

Hieronder is het mogelijk eigen ervaringen en/of klachten te delen met de Eherkenning van We-ID of voorheen Connectis. Let bij het delen van je persoonlijke ervaring op het geven van de juiste informatie, deel géén persoonsgegevens van bijvoorbeeld medewerkers en zorg altijd voor een passend taalgebruik.

Opzegging is geen doen

Rated 1 out of 5
april 24, 2021

Al meerdere malen abonnement opgezegd en ze blijven nota’s versturen. Reden van de klantenservice, opzegging is niet verwerkt terwijl ik al ruim een jaar voor einde contract per mail en via de website had opgezegd. Geen ster waard!

Raymond

1984

Rated 1 out of 5
april 14, 2021

Kent u dat boek van George Orwell? Ik denk dat dit bedrijf ze jaarlijks als kerstpakket aan hun medewerkers uitdeelt. Zelden zoveel drogredenen gehoord waarom abonnementsopzegging niet mogelijk is. Wat een papieren molen met een ongekende arrogantie. Echt geen enkele bereidheid u als ondernemer te helpen. Kan de overheid eherkenning alstublieft weer gewoon in eigen beheer nemen? Dan zijn we van deze cowboys af.

Nevets

Klantonvriendelijk en liegen

Rated 1 out of 5
april 7, 2021

Het volgende is belangrijk om te weten voor iedereen die een overeenkomst had met Connectis, nu handelend onder de naam we-ID. Ook ik kreeg een verlengingsnota, maar wilde liever even afwachten wat er in 2021 zou gebeuren met wel of niet e-herkenning voor de btw aangifte. Toen ik dat schreef liet men mij weten dat sprake was van stilzwijgende verlenging, dus dat het contract gewoon voor drie jaar doorliep. Dit is echter niet het geval. Ik heb mijn overeenkomst erbij gehaald en deze verwijst naar de gebruiksvoorwaarden (https://connectis.com/wp-content/uploads/2018/04/2013.G0_Gebruiksvoorwaarden_Connectis_2.0.pdf) die ik heb nagezocht. In artikel 5.1 staat letterlijk:
5.1.Gebruiker heeft het recht om op elk gewenst moment het gebruik van deSoftware te stoppen
Verwijzend naar deze voorwaarden heb ik per de nog naderende einddatum opgezegd. Hiervan kreeg ik een bevestiging dat men dit zou bespreken. Dit gebeurde echter niet. Wel kreeg ik regelmatig een herinnering op de factuur te betalen. Er kwam geen enkele reactie meer op mijn reacties, behoudens een ontvangstbevestiging. Tegen het eind van 2020 slaagde ik er eindelijk in ene Nicole van het bedrijf aan de telefoon te krijgen. Haar achternaam durfde ze niet te noemen. Ze gaf toe dat het niet netjes was dat er niet gereageerd was, maar, zei ze: “iedereen heeft een brief gehad en hierin stond duidelijk wat de nieuwe voorwaarden zouden worden. U had toen de kans om op te zeggen en dat heeft u niet gedaan.” Nu heb ik volgens mij nooit een brief gehad, en ik wees haar er op dat ze in dat geval de bewijslast heeft dat ik die brief daadwerkelijk ontvangen heb, zoals een bewijs van aangetekend verzenden. Dat had ze niet. Ik heb haar nogmaals verzocht de factuur te crediteren, het gaat immers om een klein bedrag en het leek me voor geen van beide partijen nuttig om daar nog langer over door te gaan. Met de mededeling dat mijn factuur dan naar een incassobureau zou gaan werd het gesprek afgesloten.
Direct hierna ontdekte ik een mail van Connectis, verstuurd op 11-2-2020 waarin de nieuwe naam bekend werd gemaakt en nadrukkelijk werd geschreven:
“Wat dit betekent voor u als klant van Connectis?
We veranderen alleen onze naam en hoe we eruit zien. Uw eHerkenningsmiddel EH2+ en de bijbehorende voorwaarden blijven dus gewoon hetzelfde. Ook onze tarieven en juridische entiteit veranderen door de naamswijziging niet.”
Ik heb opnieuw officieel gereageerd, aangegeven dat ik het onprettig vond om voorgelogen te worden over een zogenaamd gestuurde brief terwijl het een mail was gestuurd die mij volledig in het gelijk stelde en nogmaals verzocht een creditnota te sturen. Tevens kondigde ik aan dat als ik er nog extra tijd aan moest besteden ik deze tegen mijn uurtarief zou factureren.
Uiteindelijk is bijna drie weken later de nota ingetrokken en is mijn overeenkomst opgezegd. Hadden ze direct gereageerd en de nota gecrediteerd, dan was ik zeker weer naar hen teruggegaan. Nu kan ik klanten van Connectis alleen maar aanraden op basis van de voorwaarden waaronder zij hen hun contract hebben getekend om dit op het gewenste moment te beëindigen. Er zijn vast klantvriendelijker e-herkenningsbedrijven te vinden.

DvK

Bedrijf ziet klanten als last

Rated 1 out of 5
maart 23, 2021

Bedrijf heeft geen enkele intentie tot service, wil vooral factureren

Verenigingspenningmeester

Eigenlijk geen ster waardig!

Rated 1 out of 5
maart 2, 2021

Pas goed op met deze partij. Kijk goed naar de voorwaarden. Klantbehandeling is niet meer van deze tijd. Ze hanteren een opzegtermijn van twee maanden, maar waarschuwen niet tijdig voor afloop, zodat je er op moet letten anders zou je automatisch weer aan een meerjarig contract vastzitten. Lastig bij iets voor incidenteel gebruik.

Rudy


Review Delen