Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

RECONI

Reconi eHerkenning Review

Het Nederlandse bedrijf Reconi is eHerkenning en PKIoverheid specialist. Voorheen werden de diensten aangeboden onder de naam CreAim maar sinds 2019 is dit Reconi. Het bedrijf geeft zelf aan dat ruim 50 duizend Nederlandse organisaties gebruik maken van eHerkenningsmiddelen van Reconi.

De reviews van Reconi lijken op dit moment beter dan de concurrentie! Doe daar dus jouw voordeel mee

2.1
Rated 2.1 out of 5
2.1 van 5 sterren (op basis van 40 reviews)
Uitstekend23%
Heel goed5%
Gemiddeld0%
Slecht2%
Verschrikkelijk70%


Alle reviews bekijken | Zelf review plaatsen

Naar Reconi eHerkenning

Reconi kosten niveau 3 in 2021

Het tarief van Reconi voor 1 jaar als er direct een 3 jaren abonnement wordt aangegaan is op het moment van schrijven het laagste van allemaal, namelijk € 28,98 per jaar. We gaan hier vanzelfsprekend uit van het huidige standaard niveau: Niveau 3.

Naar Reconi eHerkenning 3

Functies eHerkenning Reconi

10 machtigingen

Standaard krijg je bij Reconi 10 machtigingen. Hiermee kun je tot maximaal 10 organisaties of bedrijven selecteren om met eHerkenning in te loggen. Let goed op dat je deze instanties al gelijk bij de aanvraag van uw middel moet selecteren. Later een extra machtiging toevoegen kost €5/€7,50 of €10 afhankelijk van het niveau.

Benodigdheden voor aanvraag

Om eHerkenning aan te vragen bij Reconi heb je de volgende gegevens nodig:

  • EH1: organisatiegegevens (zoals bekend bij KVK) en persoonsgegevens. ( EH1 is reeds achterhaald)
  • EH2/EH2+/EH3: organisatiegegevens en persoonsgegevens, kopie legitimatie, uittreksel KVK
  • EH4: organisatiegegevens en persoonsgegevens, kopie legitimatie, uittreksel KVK, thumbprint van PKI overheidscertificaat

Beheermodule Reconi

U kunt gratis een beheermodule toevoegen aan een eHerkenningsmiddel, dit kan vanaf niveau EH2. In dit overzicht heeft de beheerder inzicht in alle middelen en machtigingen. Deze beheermodule is 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar.

Klantenservice

  • tel: 085 44 44 250 (werkdagen 08:30 – 17:30)
  • email: helpdesk@reconi.nl

Bekijk de website van Reconi


Alle Reconi Ervaringen:

SCHANDALIG

Rated 1 out of 5
augustus 6, 2021

Ik zag op Internet wat negatieve ervaringen met andere e-herkenners dus besloot Reconi te pakken (je moet toch wat…), maar heb daar uiteindelijk veel spijt van. Weet niet hoe het geweest zou zijn bij een van de andere uitverkoren leveranciers, maar dit is het echt niet. Verschrikkelijk uiteraard hoe we door Belastingdienst al gedwongen worden tot keuzes (en kosten!) die we helemaal niet willen maken. En dus naar bedrijven worden verwezen waar we helemaal geen zaken mee zouden willen doen. Met een schijn van keuzevrijheid die er natuurlijk helemaal niet is. Wees er in ieder geval op bedacht dat tegemoetkoming van kosten alleen lukt als je het meest simpele product (dus “Alleen Belastingdienst”) kiest en laat je niet gek maken door waarschuwingen dat je daarmee waarschijnlijk dingen misloopt. Downgraden daarna is namelijk formeel misschien wel mogelijk, maar wordt praktisch zó lastig gemaakt dat je daar helemaal geen zin meer in hebt. Er wordt kennelijk op gespeculeerd dat je voor die paar tientjes de moed wel verliest en waarschijnlijk komen ze daar in de meeste gevallen nog mee weg ook. Leuker kunnen ze het bij de Belastingdienst niet maken inderdaad. Ingewikkelder en duurder beslist wel, onder meer met dit soort wanstaltige procedures en gedwongen winkelnering neer te leggen bij bedrijven die heel goed zijn in ontvangen.

John

tadalafil overseas

Rated 1 out of 5
juli 22, 2021

purchase cialis

bostelt

EH3 Reconi

Rated 5 out of 5
juni 17, 2021

Vanaf maart 2020 EH3 via Reconi laten lopen. Aanvraag ging goed en het gebruik ook. Tot nu toe geen enkel negatief geluid.

AJ

Alles op orde

Rated 5 out of 5
februari 18, 2021

Reconi lijkt alles nu goed op orde te hebben, deze hele oude negatieve reviews lijken me dan ook onterecht. Wij zijn goed geholpen en hebben nu EH3 lopen bij Reconi.

Marjolein

Wachten wachten en nog eens wachten

Rated 1 out of 5
januari 26, 2021

Wacht al 1,5 jaar op afhandeling

Pascal

snelle respons

Rated 5 out of 5
december 22, 2020

ondanks drukke decemberperiode waren de aanpassingen binnen 5 werkdagen na opsturen van de papieren doorgevoerd; helpdesk goed bereikbaar en deskundig

Aris

Drama

Rated 1 out of 5
december 4, 2020

Wat een gedoe met de papierwinkel, aanvragen worden niet ontvangen, gedoe met firmanten. Telefonisch niet toegankelijk, via de chat communiceren. Dit is niet mijn club. Als ondernemer moeten dit soort dingen soepel gaan en moet er oplossingsgericht gewerkt worden. Dat is niet de sterkste kant van deze club

Niels

Klantvriendelijk, service bewust !

Rated 5 out of 5
december 1, 2020

Vakkundig personeel, die doen wat beloofd wordt.

Wil

Prima

Rated 2 out of 5
oktober 28, 2020

In proces wat aanloop problemen gehad. Medewerkers servicedesk , Josje en collega, hebben me uitstekend geholpen. Prima.

Henk Hermsen

Snel en vriendelijk geholpen.

Rated 5 out of 5
september 1, 2020

Snel en vriendelijk geholpen.
Identificatie aan de deur gehad ook prima geregeld!
In enkele dagen E-herkenning-3 klaar.
RECONI een aanrader.

Henk van der Kaden

Geweldige klantenservice

Rated 5 out of 5
juli 10, 2020

Ik heb mijn e-herkennning aangevraagd bij Reconi en heb een ongelovelijke geweldige service mogen ervaren, ondanks dat de e-herkenning nog niet afgerond is. Het fijne van Reconi is dat ze de tijd voor je nemen, je te woord staan en zelf actie ondernemen.
Mijn dank is groot en ik wil graag Hanneke en Jaap bedanken voor hun inzet en hulp.

Jolanda Ketel

Goede begeleiding en coördinatie

Rated 5 out of 5
juli 10, 2020

Als accountantskantoor hebben wij snel een vast contactpersoon gekregen die wij altijd kunnen bereiken.
Goed geregeld bij Reconi.

Bernadien

Al meerdere dingen besteld

Rated 4 out of 5
juli 5, 2020

Goeie service, duidelijke communicatie per mail

S. Karaman

Dikke duim👍🏼

Rated 4 out of 5
juli 5, 2020

Netjes en snel geleverd

Iris R

Super service

Rated 5 out of 5
juni 26, 2020

Ik begrijp de negatieve beoordelingen niet. Goed bereikbare helpdesk. Mijn aanvraag was binnen 2 dagen rond.

Dionne van Wezen

Afstandelijk en niet erg duidelijk

Rated 1 out of 5
juni 25, 2020

Behoorlijk abstract onderwerp maar ze leggen het matig uit. Niet erg gebruiksvriendelijk qua site en dit geldt ook voor de achter een chat verstopte helpdesk. Iets meer hulpbereidheid zou fijn zijn!

Michel123

slecht

Rated 1 out of 5
juni 22, 2020

aanvraag voor stichting,
Gestopt met aanvraag, alle handtekeningen worden door hun afgekeurd, geen oplossing aandragen voor andere verificatiemethode. geen zicht op oplossing: stuur maar weer opnieuw is de opmerking.

Ramondo Kok

Goede service!

Rated 5 out of 5
juni 12, 2020

Geholpen door super vriendelijke helpdesk medewerker! Was later terug gebeld of alles goed werkte wat super fijn was! Zeker een aanrader!

Lisa

Kijk uit, niet doen !

Rated 1 out of 5
juni 5, 2020

Inloggen met E-herkenning niet eens mogelijk !!
Wel laten betalen en geen dienst leveren.
Factureren kunnen ze goed, maar doen er verder geheel niets voor.
Helpdesk geeft op alles antwoord te moeten mailen.
Volledig nutteloze helpdesk.
Weggegooid geld, nu op zoek naar een andere aanbieder.

Sietse

Wat een slechte service!

Rated 1 out of 5
mei 26, 2020

Wij hebben voor verschillende diensten verschillende keren e-herkenning moeten aanvragen. De website is onoverzichtelijk, het is totaal niet duidelijk wat je nodig hebt voor e-herkenningsmiddel en als je iets wil wijzigen is het alleen mogelijk door alles weer van voor af aan in te dienen. Aanvragen die niet goed zijn worden afgewezen en zonder uitleg verwijderd. Heb je eindelijk iemand aan de telefoon dat weten ze niets en verwijzen ze terug naar hun onduidelijke website. Wij zijn al maanden bezig om alles geregeld te krijgen, en zijn zeer ontevreden over de manier waarop al onze aanvragen behandeld worden/ zijn afgehandeld. Ik herken me in alle andere recenties.

N. Hermans

Ronduit slecht

Rated 1 out of 5
mei 25, 2020

Zeer ontevreden over dit bedrijf. Zodra er ergens in de keten iets misgaat krijg je de ene na de andere medewerker aan de lijn die geen idee heeft van het product dat wordt verkocht, geen idee heeft van welke problemen zich bij aanvraag of gebruik voor kunnen doen en al helemaal niet hoe die problemen opgelost kunnen worden. Sommige e-herkenningsmiddelen hebben weken geduurd en vele uren aan de telefoon gekost. Na ruim twee jaar aanmodderen stappen we over naar een andere aanbieder.

E. van der Mark

Onduidelijke instructies waardoor je teveel betaald voor wat je niet nodig hebt

Rated 1 out of 5
mei 25, 2020

Als je per ongeluk bij het invullen van de selectie van diensten bij bevestiging opeens bij de laatste al scrollend diensten heb geselecteerd die je niet ziet achteraf bij de factuur mag je bij het nabellen niet eens jouw aankoop aanpassen want de selecties worden gelijk geactiveerd zonder dat je het weet en dan is het een fait accompli om voor allerlei “diensten” te betalen die je niet nodig hebt.
Als je eerlijk alles uitlegt krijg je alleen te horen dat dit de procedure is en dat de overheid dat heeft voorgeschreven. Zelfs als je een boek besteld of een online abonnement en achteraf wilt cancellen/aanpassen mag dat. Waar worden bedrijven beschermd als zij door onduidelijke instructies en menustructuren mensen het bos injagen met een onnodig hoge factuur.

Ryan

Geen service, geen reactie

Rated 1 out of 5
april 17, 2020

Maandenlang geprobeerd eHerkenning aan te vragen bij Reconi door alle formulieren en kopieën toe te zenden, maar zonder succes. Ze leveren geen dienst en als we ze aanschrijven, blijft een reactie uit. We geven het inmiddels op. Genoeg andere aanbieders.

Charitas

Slechte service

Rated 1 out of 5
april 3, 2020

Aanvraag E-herkenning 3, tenminste een upgrade van een bestaande lagere variant, heeft me alles bij elkaar zeker een uur of 10 gekost. Aanvraag, nog eens aanvragen, helpdesk, mailen, heel veel mailen en nooit antwoord.
Nu is het eindelijk geactiveerd, blijkt dat er toch niet mee kan wat ze beloofd hebben!

Arjan

erg slecht

Rated 1 out of 5
maart 30, 2020

Zeer verwarrende instructies en zeer slechte klantenservice; na lang wachten eindelijk iemand aan de telefoon die niet meer doet dan verwijzen naar het contactformulier. Ongeacht de tijd waarop de online-chatfunctie gebruikt wordt, krijg je de reactie dat medewerkers alleen tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar zijn.

Alex

moedeloos

Rated 1 out of 5
maart 13, 2020

inloggen bij Reconi: hopeloos. Je wordt er iedere keer uitgegooid. Heel vervelend als er cliënten zitten te wachten. Hopelijk contracteert mijn organisatie volgend jaar een andere partij.

anna

Reageren niet

Rated 1 out of 5
februari 19, 2020

Je kunt e-mails sturen wat je wilt maar reactie ho maar.

BK

Inlogproblemen, niet bereikbaar in weekend

Rated 1 out of 5
februari 16, 2020

Niet bereikbaar zijn bij technische problemen inloggen voor ondernemers kan niet. Problemen bij inloggen is op zich al een no go. Bij inloggen op Belastingdienst.nl nooit problemen gehad, nu wel helaas.

Ed

GEEN REACTIE!! INLOGGEN NIET MOGELIJK!!

Rated 1 out of 5
januari 31, 2020

Wat een bedrijf is dit!!
Stekker eruit!

Erik

aanvraag wordt niet verwerkt

Rated 1 out of 5
januari 24, 2020

Vanaf augustus tot januari geprobeerd om E-herkenning voor elkaar te krijgen, 1x hadden ze foutief KvK-nummer gekoppeld, dus konden we er niks mee. Kon niet hersteld worden (hun fout!), daarna 2x opnieuw verstuurd, geen resultaat. Bij bellen sta je 40 minuten in de wacht en levert niks op. Waardeloos bedrijf! Geen zaken mee doen!
Ik adviseer Dividentity. Je kunt alles zelf oploaden (en dat is helemaal niet moeilijk). Daarna is de E-herkenning meteen te gebruiken. Super-bedrijf. Complimentjes voor Dividentity.

G

Reageert niet op email

Rated 1 out of 5
januari 21, 2020

Voordat ik in zee met ze zou gaan gemaild naar Reconi, maar geen enkele reactie. Ik ga wel naar een andere aanbieder.

Michiel

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
januari 21, 2020

In November 2019 een e-herkenning aangevraagd. Reconi blijkt niet in staat deze in behandeling te nemen. Na 2 x zelf contact te hebben opgenomen, stop ik de samenwerking;
– De aanvraag blijkt (nu bijna 3 maanden later) kwijt.
– Een aanvraag kan alleen per post worden verstuurd, niet digitaal.
– De medewerkers willen geen bevestiging van afspraken sturen
– De medewerkers willen geen concrete vervolgafspraken maken
– De aanvraag status: website zegt dit te kunnen, maar dit is niet mogelijk.
– De chatbot komt er ook niet uit; al snel kom je in een vraag- en antwoordcirkel terecht
Etc.

Lars Rijswijk

waardeloos

Rated 1 out of 5
januari 20, 2020

Na 3 weken krijg ik nog altijd te horen dat het enkele weken gaat duren mt mn eherkenning. Dit terwijl ik nog een week de tijd krijg van de belastingdienst. niet in zee gaan met dit bedrijf!

bruno

Geen titel

Rated 1 out of 5
januari 19, 2020

Wat een club is dit!! 28 – 8 – 2019 heb ik een aanvraag ingediend. Bericht gekregen dat alles rond is op 3 december. Buiten het feit dat dit er lang geduurd heeft, kan ik het aan gevraagde nog steeds niet gebruiken!! Klantenservice is niet bereikbaar en incapabele mensen in dienst. “er is storing bij het UWV” maar de aanvraag bleek gewoon niet goed rond te zijn.

Patricia

Duurt lang

Rated 1 out of 5
januari 11, 2020

Verlenging aangevraagd op 28 december 2019. Navraag over status aanvraag wordt niet gegeven staat op de website. Er is extra capaciteit ingezet!!!!

Huub

na 5 maanden aanvraag nog niet afgehandeld

Rated 1 out of 5
december 17, 2019

Op mails wordt niet gereageerd door Reconi. Als je belt wordt er gezegd dat het in behandeling is en snel afgehandeld zal worden. E-herkenning is 3 mnd geleden, aanvraag 5 mnd geleden en nog steeds is de aanvraag niet afgehandeld. Totaal geen communicatie door dit bedrijf.

K

Slecht bereikbaar, aanvraag maar stopgezet...

Rated 1 out of 5
november 25, 2019

Ik ben sinds half september bezig met de aanvraag voor eherkenning. Ik krijg alleen maar mailherinneringen dat er een afspraak moet worden gemaakt. Reconi geeft zelf aan dat een externe partij contact met mij opneemt. Dat gebeurt niet. Na drie herinneringen steeds gemaild met dezelfde opmerkingen, één keer een korte excuusmail ontvangen. Fijn, maar er gebeurde nog steeds niets. Telefonisch heb ik Reconi nooit kunnen bereiken, er wordt niet opgenomen…

Marco

Aanvraag Eherkenning wordt niet verwerkt

Rated 1 out of 5
november 22, 2019

Aanvraag Eherkenning zou binnen 15 werkdagen verwerkt zijn, maar wacht nu al 22 werkdagen. Dagelijks telefonisch contact, maar medewerkers werken niet mee “u moet nog even geduld hebben”. Kunnen de status van bestelling niet geven.
Telefonische wachttijd erg lang.

M

HEEL SLECHT BEREIKBAAR EN VERWERKINGSTIJD

Rated 1 out of 5
november 14, 2019

Helaas voldoet Reconi niet aan de verwerkingstijd verwachtingen. Ze geven 15-20 werkdagen aan maar inmiddels zijn 22 werkdagen verstreken en heb ik nog steeds geen afspraak verzoek staan voor mijn persoonlijke identificatie. Nadat ik zelf telefonisch contact heb opgenomen wordt ik uitgenodigd voor een afspraak waar ik vervolgens weer 2 weken op kan gaan wachten. Klantenservice is ook slecht bereikbaar en onduidelijk.

Lisanne

Aanvraag wordt maar niet verwerkt.

Rated 1 out of 5
november 9, 2019

Contact is nauwelijks mogelijk. Op e-mail wordt niet gereageerd. Alleen de bevestiging dat je binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie krijgt, maar die krijg je niet.
Chat loopt vast in een loop, waarbij je nooit een medewerker krijgt.
Voor telefonisch contact zit je al gauw 20 minuten of langer in de wacht. Vervolgens wordt je niet geholpen maar bellen ze terug. Ze bellen dan één keer en dan krijg je een mail, dat je zelf maar weer moet bellen. Voor dat terugbellen sta je dan weer 20 minuten of langer in de wacht. De medewerker die je dan te spreken krijgt kan je niet helpen. Je wordt teruggebeld…. etc.
Eindeloos gebeuren, de aanvraag loopt al meer dan 3 maanden, maar komt maar niet tot een goed einde. En al die tijd kunnen we maar niet inloggen bij de diverse instanties.

Alex

Uw ervaring met Reconi delen: