RECONI
juni 4, 2019
Reconi eHerkenning Review
Het Nederlandse bedrijf Reconi is eHerkenning en PKIoverheid specialist. Voorheen werden de diensten aangeboden onder de naam CreAim maar sinds 2019 is dit Reconi. Het bedrijf geeft zelf aan dat ruim 50 duizend Nederlandse organisaties gebruik maken van eHerkenningsmiddelen van Reconi.
De reviews van Reconi lijken op dit moment beter dan de concurrentie! Doe daar dus jouw voordeel mee
Alle reviews bekijken | Zelf review plaatsen
Naar Reconi eHerkenning
Reconi kosten niveau 3 in 2021
Het tarief van Reconi voor 1 jaar als er direct een 3 jaren abonnement wordt aangegaan is op het moment van schrijven het laagste van allemaal, namelijk € 28,98 per jaar. We gaan hier vanzelfsprekend uit van het huidige standaard niveau: Niveau 3.
Naar Reconi eHerkenning 3
Functies eHerkenning Reconi
10 machtigingen
Standaard krijg je bij Reconi 10 machtigingen. Hiermee kun je tot maximaal 10 organisaties of bedrijven selecteren om met eHerkenning in te loggen. Let goed op dat je deze instanties al gelijk bij de aanvraag van uw middel moet selecteren. Later een extra machtiging toevoegen kost €5/€7,50 of €10 afhankelijk van het niveau.
Benodigdheden voor aanvraag
Om eHerkenning aan te vragen bij Reconi heb je de volgende gegevens nodig:
- EH1: organisatiegegevens (zoals bekend bij KVK) en persoonsgegevens. ( EH1 is reeds achterhaald)
- EH2/EH2+/EH3: organisatiegegevens en persoonsgegevens, kopie legitimatie, uittreksel KVK
- EH4: organisatiegegevens en persoonsgegevens, kopie legitimatie, uittreksel KVK, thumbprint van PKI overheidscertificaat
Beheermodule Reconi
U kunt gratis een beheermodule toevoegen aan een eHerkenningsmiddel, dit kan vanaf niveau EH2. In dit overzicht heeft de beheerder inzicht in alle middelen en machtigingen. Deze beheermodule is 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar.
Klantenservice
- tel: 085 44 44 250 (werkdagen 08:30 – 17:30)
- email: helpdesk@reconi.nl
Bekijk de website van Reconi
Alle Reconi Ervaringen:
Afgrijselijk
Extreem onvriendelijke klantenservice aan de telefoon, onduidelijke e-mails, verzoek om legitimatie op papier toe te sturen waarna je later te horen krijgt dat het digitaal had gemoeten (en dat jij gek bent, dat je het verkeerd leest terwijl het er echt heel duidelijk staat) zodat je het opnieuw moet doen. Echt horror, de paarse krokodil is er niets bij.
VRESELIJK
VRESELIJK ALLA STASI PRAKTIJKEN
Snel en soepel geregeld
Duidelijke website en alles supersnel geregeld. Maandagmiddag EH3 aangevraagd, dinsdagmiddag face-2-face verificatie en woensdagochtend al geleverd.
Beheer portal nu ook toegankelijk en ziet er netjes uit. Geen support nodig gehad maar de chat-optie is een mooie mogelijkheid.
Mensen die klagen over EH3 in het algemeen, en de belastingdienst, moeten dit niet afrekenen op Reconi (of een andere aanbieder). Ja, ik vind EH3 ook zwaar over de top maar de verplichting hiertoe kunnen de leveranciers niks aan doen.
Voel me misleid
Heb blijkbaar het verkeerde instrument aangevraagd waardoor ik niet in aanmerking kom voor de compensatieregeling. Dit staat weliswaar op de website als je al het juiste product hebt gekozen, maar omdat ik in het eerste keuzescherm door o.a. de term “EH3” en “meest gekozen” naar een ander product ben geleid, ben ik nooit aan het tweede scherm waarin de compensatieregeling wordt genoemd toegekomen. Ik voel me echt misleid. Overigens ben ik wel netjes behandeld toen ik hierover met het bedrijf heb gebeld.
afschuwelijk gebruiks onvriendelijk!!
Wat een vreselijke dienst! Ze zeggen dat je aanmelden 15 minuten duurt. Nou, vergeet het maar! Verschrikkelijk gebruikersonvriendelijk en geen duidelijke taal. Telkens denk je: wat bedoelen ze daar nou mee? En dan is het maar weer gokken. Als je er eenmaal door bent wordt het er zeker niet beter op. Ik heb nu al 3x gechat om een probleem op te lossen en ik ben er weer niet uit. Dus mijn advies: koop dit product niet!!
Wat een ellende
Probeer al weken mijn aanvraag te downgraden maar het lijkt er op dat dit moetwillig wordt tegengewerkt.
Een hoop kosten gemaakt en een enorme hoeveel heid tijd verprutst maar ik kom geen steek verder
Trouwens zowiezo onbegrijpelijk dat de tegemoetkoming niet werkt bij aanvraag voor alle diensten.
De belasingdienst is ook een grote triestheid wat dat aan gaat.
Bij mijn weten levert Google de inlogbeveiliging per telefoon gratis en misschien wel betrouwbaarder
WAARDELOOS - RECONI GEBRUIKT NEPREVIEWS
Werkelijk waardeloos, woon in het buitenland en moet nu deze onzin aanvragen (en betalen!) om belasting te ‘mogen’ betalen. Pas in de eindfase blijkt dat je helemaal geen gebruik van hen kunt maken als je in het buitenland woont (ivm de fysieke idendtificatie).
Als ik de reviews hieronder lees, denk ik dat het merendeel van de positieve reviews gewoon fake zijn. Welke weldenkende ondernemer gaat een dergelijk bedrijf, dat goud geld verdient over de rug van hardwerkende ondernemers, nou een positieve review geven.
Wat een stinkzooi die eherkenning. Dit keer geen ouders met toeslagen besodemieteren maar hardwerkende ondernemers een poot uitdraaien. En Reconi werkt er gewillig aan mee.
Binnen 24 uur aan de slag!
Ik heb een prima ervaring: gisteren eHerkenning aangevraagd. Vanochtend me al bij AMP kunnen melden voor identificatie en vroeg in de middag al probleemloos kunnen inloggen.
Nationale ramp, verzonnen door de Frikandel Democratie
Wat een rompslomp… welke gewoon domweg negen van de tien keer niet werkt. Vanaf juni 2020 al bezig met een aantal toevoegingen van ketenmachtigingen echter zonder resultaat. Het verhaal daarvoor zal ik jullie besparen. Als ik de site van Reconi al zie dan krijg ik hartkloppingen. Wat schetst vandaag mijn verbazing weer, in juni 2021 kon ik zelf nog inloggen. Via mijn mobiele telefoonnummer ontving ik een sms code, nu blijkt alles geblokt. Mijn mobiele nummer is door Reconi in de prullenbak beland of iemand heeft daar op shift + delete zitten drukken. Er komt op mijn mailadres nog wel een mailbericht binnen van Reconi. Bij het mailbericht met link om het wachtwoord te herstellen heb je zogenaamd 15 minuten tijd om een wachtwoord in te voeren. Deze link is echter al binnen 2 minuten verlopen. Tja dit schiet lekker op…. of beter gezegd, schiet mij maar lek! Echt passend bij onze Frikandel Democratie welke steeds weer iets nieuws moet verzinnen wat niet werkt maar wel geld kost en ontzettend veel onnodige tijd in beslag neemt.
SCHANDALIG
Ik zag op Internet wat negatieve ervaringen met andere e-herkenners dus besloot Reconi te pakken (je moet toch wat…), maar heb daar uiteindelijk veel spijt van. Weet niet hoe het geweest zou zijn bij een van de andere uitverkoren leveranciers, maar dit is het echt niet. Verschrikkelijk uiteraard hoe we door Belastingdienst al gedwongen worden tot keuzes (en kosten!) die we helemaal niet willen maken. En dus naar bedrijven worden verwezen waar we helemaal geen zaken mee zouden willen doen. Met een schijn van keuzevrijheid die er natuurlijk helemaal niet is. Wees er in ieder geval op bedacht dat tegemoetkoming van kosten alleen lukt als je het meest simpele product (dus “Alleen Belastingdienst”) kiest en laat je niet gek maken door waarschuwingen dat je daarmee waarschijnlijk dingen misloopt. Downgraden daarna is namelijk formeel misschien wel mogelijk, maar wordt praktisch zó lastig gemaakt dat je daar helemaal geen zin meer in hebt. Er wordt kennelijk op gespeculeerd dat je voor die paar tientjes de moed wel verliest en waarschijnlijk komen ze daar in de meeste gevallen nog mee weg ook. Leuker kunnen ze het bij de Belastingdienst niet maken inderdaad. Ingewikkelder en duurder beslist wel, onder meer met dit soort wanstaltige procedures en gedwongen winkelnering neer te leggen bij bedrijven die heel goed zijn in ontvangen.
tadalafil overseas
purchase cialis
EH3 Reconi
Vanaf maart 2020 EH3 via Reconi laten lopen. Aanvraag ging goed en het gebruik ook. Tot nu toe geen enkel negatief geluid.
Alles op orde
Reconi lijkt alles nu goed op orde te hebben, deze hele oude negatieve reviews lijken me dan ook onterecht. Wij zijn goed geholpen en hebben nu EH3 lopen bij Reconi.
Wachten wachten en nog eens wachten
Wacht al 1,5 jaar op afhandeling
snelle respons
ondanks drukke decemberperiode waren de aanpassingen binnen 5 werkdagen na opsturen van de papieren doorgevoerd; helpdesk goed bereikbaar en deskundig
Drama
Wat een gedoe met de papierwinkel, aanvragen worden niet ontvangen, gedoe met firmanten. Telefonisch niet toegankelijk, via de chat communiceren. Dit is niet mijn club. Als ondernemer moeten dit soort dingen soepel gaan en moet er oplossingsgericht gewerkt worden. Dat is niet de sterkste kant van deze club
Klantvriendelijk, service bewust !
Vakkundig personeel, die doen wat beloofd wordt.
Prima
In proces wat aanloop problemen gehad. Medewerkers servicedesk , Josje en collega, hebben me uitstekend geholpen. Prima.
Snel en vriendelijk geholpen.
Snel en vriendelijk geholpen.
Identificatie aan de deur gehad ook prima geregeld!
In enkele dagen E-herkenning-3 klaar.
RECONI een aanrader.
Geweldige klantenservice
Ik heb mijn e-herkennning aangevraagd bij Reconi en heb een ongelovelijke geweldige service mogen ervaren, ondanks dat de e-herkenning nog niet afgerond is. Het fijne van Reconi is dat ze de tijd voor je nemen, je te woord staan en zelf actie ondernemen.
Mijn dank is groot en ik wil graag Hanneke en Jaap bedanken voor hun inzet en hulp.
Goede begeleiding en coördinatie
Als accountantskantoor hebben wij snel een vast contactpersoon gekregen die wij altijd kunnen bereiken.
Goed geregeld bij Reconi.
Al meerdere dingen besteld
Goeie service, duidelijke communicatie per mail
Dikke duim??
Netjes en snel geleverd
Super service
Ik begrijp de negatieve beoordelingen niet. Goed bereikbare helpdesk. Mijn aanvraag was binnen 2 dagen rond.
Afstandelijk en niet erg duidelijk
Behoorlijk abstract onderwerp maar ze leggen het matig uit. Niet erg gebruiksvriendelijk qua site en dit geldt ook voor de achter een chat verstopte helpdesk. Iets meer hulpbereidheid zou fijn zijn!
slecht
aanvraag voor stichting,
Gestopt met aanvraag, alle handtekeningen worden door hun afgekeurd, geen oplossing aandragen voor andere verificatiemethode. geen zicht op oplossing: stuur maar weer opnieuw is de opmerking.
Goede service!
Geholpen door super vriendelijke helpdesk medewerker! Was later terug gebeld of alles goed werkte wat super fijn was! Zeker een aanrader!
Kijk uit, niet doen !
Inloggen met E-herkenning niet eens mogelijk !!
Wel laten betalen en geen dienst leveren.
Factureren kunnen ze goed, maar doen er verder geheel niets voor.
Helpdesk geeft op alles antwoord te moeten mailen.
Volledig nutteloze helpdesk.
Weggegooid geld, nu op zoek naar een andere aanbieder.
Wat een slechte service!
Wij hebben voor verschillende diensten verschillende keren e-herkenning moeten aanvragen. De website is onoverzichtelijk, het is totaal niet duidelijk wat je nodig hebt voor e-herkenningsmiddel en als je iets wil wijzigen is het alleen mogelijk door alles weer van voor af aan in te dienen. Aanvragen die niet goed zijn worden afgewezen en zonder uitleg verwijderd. Heb je eindelijk iemand aan de telefoon dat weten ze niets en verwijzen ze terug naar hun onduidelijke website. Wij zijn al maanden bezig om alles geregeld te krijgen, en zijn zeer ontevreden over de manier waarop al onze aanvragen behandeld worden/ zijn afgehandeld. Ik herken me in alle andere recenties.
Ronduit slecht
Zeer ontevreden over dit bedrijf. Zodra er ergens in de keten iets misgaat krijg je de ene na de andere medewerker aan de lijn die geen idee heeft van het product dat wordt verkocht, geen idee heeft van welke problemen zich bij aanvraag of gebruik voor kunnen doen en al helemaal niet hoe die problemen opgelost kunnen worden. Sommige e-herkenningsmiddelen hebben weken geduurd en vele uren aan de telefoon gekost. Na ruim twee jaar aanmodderen stappen we over naar een andere aanbieder.
Onduidelijke instructies waardoor je teveel betaald voor wat je niet nodig hebt
Als je per ongeluk bij het invullen van de selectie van diensten bij bevestiging opeens bij de laatste al scrollend diensten heb geselecteerd die je niet ziet achteraf bij de factuur mag je bij het nabellen niet eens jouw aankoop aanpassen want de selecties worden gelijk geactiveerd zonder dat je het weet en dan is het een fait accompli om voor allerlei “diensten” te betalen die je niet nodig hebt.
Als je eerlijk alles uitlegt krijg je alleen te horen dat dit de procedure is en dat de overheid dat heeft voorgeschreven. Zelfs als je een boek besteld of een online abonnement en achteraf wilt cancellen/aanpassen mag dat. Waar worden bedrijven beschermd als zij door onduidelijke instructies en menustructuren mensen het bos injagen met een onnodig hoge factuur.
Geen service, geen reactie
Maandenlang geprobeerd eHerkenning aan te vragen bij Reconi door alle formulieren en kopieën toe te zenden, maar zonder succes. Ze leveren geen dienst en als we ze aanschrijven, blijft een reactie uit. We geven het inmiddels op. Genoeg andere aanbieders.
Slechte service
Aanvraag E-herkenning 3, tenminste een upgrade van een bestaande lagere variant, heeft me alles bij elkaar zeker een uur of 10 gekost. Aanvraag, nog eens aanvragen, helpdesk, mailen, heel veel mailen en nooit antwoord.
Nu is het eindelijk geactiveerd, blijkt dat er toch niet mee kan wat ze beloofd hebben!
erg slecht
Zeer verwarrende instructies en zeer slechte klantenservice; na lang wachten eindelijk iemand aan de telefoon die niet meer doet dan verwijzen naar het contactformulier. Ongeacht de tijd waarop de online-chatfunctie gebruikt wordt, krijg je de reactie dat medewerkers alleen tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar zijn.
moedeloos
inloggen bij Reconi: hopeloos. Je wordt er iedere keer uitgegooid. Heel vervelend als er cliënten zitten te wachten. Hopelijk contracteert mijn organisatie volgend jaar een andere partij.
Reageren niet
Je kunt e-mails sturen wat je wilt maar reactie ho maar.
Inlogproblemen, niet bereikbaar in weekend
Niet bereikbaar zijn bij technische problemen inloggen voor ondernemers kan niet. Problemen bij inloggen is op zich al een no go. Bij inloggen op Belastingdienst.nl nooit problemen gehad, nu wel helaas.
GEEN REACTIE!! INLOGGEN NIET MOGELIJK!!
Wat een bedrijf is dit!!
Stekker eruit!
aanvraag wordt niet verwerkt
Vanaf augustus tot januari geprobeerd om E-herkenning voor elkaar te krijgen, 1x hadden ze foutief KvK-nummer gekoppeld, dus konden we er niks mee. Kon niet hersteld worden (hun fout!), daarna 2x opnieuw verstuurd, geen resultaat. Bij bellen sta je 40 minuten in de wacht en levert niks op. Waardeloos bedrijf! Geen zaken mee doen!
Ik adviseer Dividentity. Je kunt alles zelf oploaden (en dat is helemaal niet moeilijk). Daarna is de E-herkenning meteen te gebruiken. Super-bedrijf. Complimentjes voor Dividentity.
Reageert niet op email
Voordat ik in zee met ze zou gaan gemaild naar Reconi, maar geen enkele reactie. Ik ga wel naar een andere aanbieder.