DIGIDENTITY
juni 4, 2019
Digidentity eHerkenning Review
Het bedrijf Digidentity is gevestigd in Den Haag en heeft ervaring met tal van digitale veiligheid diensten. Zo biedt het bedrijf in Engeland GOV.uk aan, de Engelse variant van DigiD, en is daarmee marktleider. Verder is Digidentity gespecialiseerd in PKIoverheid SSL-certificaten, digitaal ondertekenen en digitale paspoorten.
Alle Digidentity reviews bekijken | Zelf review plaatsen
Naar Digidentity eHerkenning
eHerkenning abonnementen
Digidentity is de enige aanbieder van eHerkenning die niet apart EH2 en EH2+ aanbiedt, zij hebben dit gecombineerd in EH2+. Voor niveau EH3 (het standaard niveau) is het bedrijf gemiddeld qua tarief met een tarief van € 30 per jaar.
Digidentity biedt de verschillende eHerkenning abonnement aan met een maandtarief. Er is echter wel een minimale contractduur van 12 maanden waardoor je in eerste instantie voor een heel jaar betaalt. Daarna kan er wel maandelijks worden opgezegd. Ook na het eerste jaar blijft da facturatie per jaar plaatsvinden.
Klantenservice
De klantenservice van Digidentity is bereikbaar via telefoon en mail:
- +31(0)70 700 79 76
- helpdesk@digidentity.eu
Bekijk de website van Digidentity
Alle Digidentity Ervaringen
Hieronder leest u ervaringen van klanten van Digidentity en laat u ook zelf uw eigen ervaring achter om zo andere geïnteresseerden te informeren.
Is dit wel legaal? Maandenlang je account blokkeren en gewoon certificaten blijven verlengen.
Ik heb werkelijk nog nooit zo iets meegemaakt. Certificaten niet of te laat leveren door storingen, gewoon 800 euro incasseren. Fouten in de software waardoor je als je meer dan 1 certificaat hebt geen onderscheid meer kunt maken tussen je certificaten. Je account blokkeren. Gewoon automatish verlengen. Een support afdeling die volledig onbereikbaar is en als je iemand spreekt krijg je echt heeeele domme antwoorden. En laten we niet vergeten dat deze certificaten nodig zijn om aan andere niet misselijke verplichtingen te kunnen voldoen. Ik ben niet snel van reviews geven maar dit is echt de limit. Wat is dit voor een club. Kan dit zomaar? Onvoorstelbaar dat als je zo onbetrouwbaar bent je goedgekeurd bent om dit belangrijke werk te mogen doen. Ik ben er kaar mee en wil mijn geld terug.
In 1 woord: schandalig
Wat een godgeklaagd schandaal dat je om aan je wettelijke belastingplicht te voldoen verplicht wordt producten af te nemen van dit soort prutsbedrijven. Nu is de app verlopen, kan ik geen aangifte meer doen. Houdt dit eigenlijk juridisch wel stand?
Om wanhopig van te worden!
Het is mij om te beginnen al een raadsel waarom je bij de belastingdienst van EU-lid Nederland moet inloggen met behulp van een half-Engels non-EU-bedrijf dat eigendom is van een Amerikaanse entrepreneur. Veel schimmiger dan dit kun je het niet maken.
De dienst zelf is volstrekt duister, met (in goed Nederlands…) ‘authenticators’, ‘smartcards’ (er zit niks ‘smarts’ aan) en volop onduidelijkheid wat wat is en hoe en waarom je het moet gebruiken. En dan behoor ik nog -getuige een gecertificeerde IQ-test- tot de 2% intelligentste Nederlanders. Als ik het al niet snap, wat moet de overige 98% dan?
Wat ze wel prima op orde hebben, is hun eigen facturatie- en incassoproces.
Waarom in vredesnaam verplicht de overheid ons om met dit soort vage clubs zaken te doen? En dan nog wel om me te identificeren!
De website (toch het allersimpelste deel van de IT) is al jarenlang stroperig traag, zodat ik gegronde twijfels heb over hun IT-vermogens.
Zou e-herkenning ajb zo snel mogelijk over mogen gaan naar een erkend instituut zoals de KvK of zoiets?
Ik val van mijn stoel dat er blijkbaar eHerkenning-leveranciers zijn die nog slechter beoordeeld worden
Die ene ster is voor het personeel dat ik aan de lijn/chat krijg (wat bij periodes niet goed, maar vaak ook wel vlot lukt). Altijd vriendelijk en beleefd ook al mopper ik over het bedrijf en de geleverde diensten. Het feit dat ik ze regelmatig wil/moet spreken, is natuurlijk niet goed.
Hun vriendelijkheid op zich lost de regelmatige problemen niet op, en verandert niet dat ze een in mijn ogen chaotisch bedrijf vertegenwoordigen.
Als de app werkt (ik heb hem 10 keer per dag nodig) is het prima. Is je smartcard verlopen of zoiets, dan berg je maar. Ik snap dat identificeren en zo niet te simpel moet zijn, dat is niet het probleem. Maar de processen zijn zo gek ingericht, totaal niets intuïtiefs. Veel technische termen. Heel verwarrend.
Digidentity: besef dat jullie bijzaak zijn. Jullie mogen geen tijd en energie kosten, jullie mogen geen aandacht vragen, jullie werk moet altijd 100% in orde zijn en wij willen daar zo weinig mogelijk van merken. Als je daarin slaagt, ga je heel veel sterren verzamelen.
Zelfs als het werkt, is het raar. Als je hulp zoekt, vraagt de chatbot op enig moment wat voor smartcard ik heb. Er zijn 4 smaken, geloof ik. Maar die info staat niet in je accountgegevens, of toch niet op een plek waar je die makkelijk kunt vinden.
Als ik inlog bij een verzekeraar moet ik in mijn app nog bevestigen dat ik ga inloggen. Huh? Ik zoek mijn telefoon, ontgrendel het scherm, open een app, ga naar de scanmodule, scan een QR en voer mijn PIN in? Nou geloof me, dat zijn heel veel stappen en als ik niet wilde inloggen en toch al die stappen doorloop, dan ben ik echt niet te redden, ook niet door die laatste 7de OK-button.
Digidentity begint weken van tevoren te zeuren dat je certificaat verloopt, maar verlengen kan pas als het verlopen is! (“Meneer de ambtenaar ik ga over 2 weken een maand naar de USA en mijn paspoort verloopt over 3 weken, mag ik een nieuw?” “Nee, eerst moet het oude verlopen zijn!” “Maar dan zit ik in de USA!” “O, hmm, da’s ook wat. Tja, nou, dan zien we u dan wel!”)
Zelfs de portal is een doolhof. Geen reclame voor deze IT-jongens en -meisjes.
(Voordat je deze review verstuurt, moet je aangeven dat die gebaseerd is op je eigen ervaring. Dat is helaas zo!)
Veel slechter dan dit wordt het niet
Ik schrijf niet snel een slechte review maar dit bedrijf heeft het voor elkaar gekregen. Slechte bereikbaarheid, begrijpen zelf amper hoe het werkt en de facturatieafdeling is erg onvriendelijk. Onduidelijke communicatie en op vragen wordt geen of onduidelijk antwoord gegeven.
Ongelofelijk slechte service, ga met dit bedrijf nooit in zee
Dit is echt een dramatisch slechte organisatie. Mijn telefoon is gecrasht en ik heb hulp nodig om op de nieuwe telefoon de smartcard te koppelen. Je kunt eigenlijk gelijk niet meer je werk doen. Geen enkel contact te krijgen , alleen bandjes en geen reactie op email. Dit is ongelofelijk waardeloos. Je wordt gewoon niet geholpen.
503 Service Temporarily Unavailable
Onmogelijk om contact te krijgen. Zeer amateuristisch, voor mij onbegrijpelijk dat de overheid een dergelijke houtje-touwtje- bedrijf goed heeft gekeurd. Persoonlijke gegevens en wachtwoorden zijn niet afgeschermd. Medewerkers kunnen overal bij zonder versleuteling. Wat een een verschrikking. 1 ster is zelfs teveel voor de review!
Digidentity: Zonder bericht dubbele kosten
Bijna 3 jaar geleden eHerkenning aangevraagd voor mijn holding en onderliggende BV. Langdurig en onduidelijk proces, maar dat was in de begintijd dus wellicht nu beter. Daarna prima mee gewerkt. In januari was mijn holding plotseling niet meer beschikbaar zonder enige mededeling, gevolg boete belastingdienst. Ik dacht dat het probleem bij de belastingdienst zat, maar plots kreeg ik een bericht met een automatische verlenging van Digidentity toegestuurd. Vreemd omdat ik reeds onlangs verlengd had. Na diverse telefoontjes (en lange wachttijd) met belastingdienst en Digidentity is nu duidelijk dat Digidentity zonder enige kennisgeving de abonnementsstructuur heeft aangepast. Dubbel betalen dus. Niet bekend bij de belastingdienst en niet bekend bij vergelijkingssites. Opgezegd! Wel netjes mijn geld deels teruggekregen.
Totaal onbereikbaar
Je kunt mailen, bellen een terugbelverzoek aanmaken, maar het heeft geen zin. Niet bereikbaar
Vreselijk, een betonmuur is nog behulpzamer en beleefder
Geen idee wat de klantendienst de hele dag doet, maar waarom zou ze je helpen? Compleet onmenselijk, onbehulpzaam, en onbeleefd. Dit bedrijf gun ik niemands centen. Blijft u alstublieft weg wanneer u redelijkheid belangrijk vindt. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op verschillende eenvoudige interacties over verschillende jaren. De maat is vol, ik stap over naar een ander, zelfs al zou dat het dubbele moeten kosten (wat niet het geval is): zolang ik maar netjes geholpen word.
Zeer slechte dienstverlening
De service is zeer zeer zeer slecht, geen telefonisch bereik, ze weigeren terug te bellen terwijl er een terugbel service is. Vele errors online en via de mobiele app, klachten verwijzen alleen naar een handleiding die slecht geschreven is. Na dagen van frustraties heb ik besloten om een nieuwe aanvraag te starten bij een concurrent. Geld ben ik wel kwijt maar liever een goede service dan zo door te blijven gaan. Ergerlijk en mijn advies is kijk verder.
heel slecht
Waardeloos, na 6x te hebben ingelogd, nog steeds geen e-herkenning kunnen aanmaken. smartcard error, brieven worden niet nagekeken en daardoor niet goed gekeurd. pffft
Totale frustratie
Onduidelijke communicatie, ineens geüpgraded van alleen belastingdienst naar compleet, eindeloos gebeld, geen contact. Vervolgens maar betaald om boetes te voorkomen. Vervolgens bericht van digidentity, dat als ik dit wil terugdraaien, ik eerst opnieuw de 3H Belastingdienst moet kopen en dan krijg ik de vorige factuur gecrediteerd. Nog altijd niet gedaan. Nu blijkt ineens dat ik helemaal geen certificaten meer heb omdat ik als klant de aankoop zou hebben verwijderd!!. En hoe kan ik dat oplossen? Yes, opnieuw de 3H Belastingdienst aankopen en dan om creditnota vragen. Niet met dit bedrijf in zee gaan!!
Slecht! Ik sluit me aan bij de vorige klanten...
Wordt niet teruggebeld. Op mail krijg je bericht dat het 6 weken duurt, maar zelfs daarna geen bericht.
Site zit vol 'dode links' waar je door de app naartoe wordt verwezen en Online Support dealt alleen met UK residents, de rest moet blijkbaar maar zien.
Tja, wat moet je daar nog aan toevoegen, tijd om een echte leverancier te zoeken, wat een trieste bende. Had eigenlijk eerst deze reviews moeten lezen voordat we ons bij hun hebben aangemeld. Maar goed, al doende leert men.
Wel jammer dat de belastingdienst deze service niet van de lijst heeft gedonderd. Zijn dus een beetje medeplichtig aan het verkopen van niet functionerend service helaas.
Niet te geloven !!!!
Een upgrade doen van 0 naar 3+ voor de belastingaangifte .Op dit moment al wel 6 uur bezig.
Het uploaden van de bedrijfsgegevens loopt vast, door een fout aan onze kant is de foutmelding.
Met paspoort geprobeerd, met rijbewijs, nieuwe documenten downloaden , 20 selfies verder, meer licht minder licht…het lukt niet !!
Telefonisch niet bereikbaar, standaard e-mail als rectie op hulp….werkelijk waar niet te geloven dit !!!!
Het is erg druk
Geen service, telefonisch onbereikbaar, e-mails aan helpdesk worden niet behandeld. Net een e-mail aan debiteuren@digidentity gestuurd, standaard mail retour:
Bedankt voor het contact opnemen met ons. Uw mail is in goede orde ontvangen. Wij hebben uw aanvraag geregistreerd onder volgnummer #xxxxxx
Het is momenteel erg druk, daarom kunnen we uw vraag niet zo snel in behandeling nemen als dat wij zouden willen. De wachttijd bedraagt momenteel 6 weken. Als u aanvullende vragen heeft voor onze financiële afdeling kunt u reageren op deze mail. Het kan zijn dat hierdoor de behandeling van uw vraag langer duurt.
6 weken?????
Valstrik
eHerkenning niveau 3 Belastingdienst voor 20 euro per jaar niet beschikbaar bij activeren. Ontzettend ergerlijk! Kun je alleen voor 30 euro per jaar kiezen.
Ik sluit me aan bij alle andere reviews.
Wat een klote zooi, slecht, beroerd, ver ondermaats. Zoals bij schijnbaar vele andere gebruikers wordt smartcard zomaar ingetrokken of wordt level 0. Herstellen werkt niet. Telefonisch onbereikbaar. Nemen plotseling niet eens meer de moeite om terug te bellen, je kunt alleen maar een e-mail sturen. Mijn ervaring is dat hier niets mee wordt gedaan. 1 ster is eigenlijk al teveel. We zitten hier helaas voorlopig aan vast. Zodra het kan stappen we over naar een andere aanbieder.
Waardeloos. Elke Januari opnieuw faalt het zonder waarschuwing. Helpdesk volkomen onbereikbaar.
Zonder enige waarschuwing kun je ineens niet meer inloggen bij de belasting, dan moet je het hele autorisatie circus opnieuw doorlopen. Vervolgens is de helpdesk telefonisch niet bereikbaar en krijg je een bandje dat je buiten kantooruren belt, ondanks dat je binnen de kantooruren zit die ze in het bandje aangeven. Op email wordt pas na dagen gereageerd. Ben naar een andere dienstverlener gegaan.
Zelfde mening
Geen service , wordt niet teruggebeld, echt zo waardeloos heb ik zelden meegemaakt in 30 jaar. Je moet 1 ster geven maar zelfs dat zijn ze niet waard!!!
Verschrikkelijk
Sinds ik begin 2000 problemen had met mijn zorgverzekeraar heb ik NOOIT meer zo’n beroerde organisatie meegemaakt. Ik raad iedereen aan om geen gebruik te maken van de diensten van digidentity
Wat een prut-app
4 x opnieuw id kaart moeten scannen, wordt steeds afgewezen om onduidelijke reden. Selfie maken ter bevestiging, werkt voor geen meter.
Wordt weer afgewezen. vervolgens halverwege een hernieuwde poging loopt de app vast en sluit af.
Bellen kan niet, chatknop is verstopt op de pagina. Sta inmiddels al half uur op nr. 1 in de wachtlijst maar er gebeurd niets.
Wat een prut-app.
Ik zoek wel een andere aanbieder.
Als dit een dienstverlenend bedrijf is, eet ik mijn slobkousen op.
Onbereikbare club
Voor mijn BV ben ik e-herkenning aan het regelen. Belangrijk daarbij is dat het bedrijf bereikbaar is voor vragen. Bij Digidentity wordt je meteen al afgepoeierd met de mededeling dat het erg druk is. En daarna krijg je te horen dat je op een ander tijdstip moet terugbellen. Je zult maar een dringende vraag hebben…..
waardeloos bedrijf, geen reactie op mail, app of chat en telefonisch onbereikbaar
nooit zaken mee doen
Rigide. Het hele systeem is corrupt.
Leuk. Als jee een paar BV’s hebt en er moeten wat machtigingen uit ben je zo een hele dag documenten aan het printen, ondertekenen en scannen. En meestal gaat het niet goed. En mag je het nog een keer doen. En nog een keer. Hoe is het mogelijk dat handelingen die door de overheid verplicht worden gesteld moeten worden afgenomen bij slechte commerciele partijen?
Waardeloos bedrijf, helpdesk nooit bereikbaar, machtigingen zomaar ingetrokken
Blijf weg bij deze partij, geeft enkel ellende en frustratie. Wij gebruiken eH3 voor inloggen bij diverse maatschappijen als alternatief voor digitaal paspoort. Drama. Het heeft circa 2 weken gewerkt maar we kunnen nu niet meer inloggen. Alle helpdeskmedewerkers ( eentje?) zijn continu in gesprek: ‘Probeer het later nog eens’.
Trap er niet in!
Een jaar geleden een driejarig contract afgesloten. Na een jaar probeerden ze mij opnieuw te laten betalen. Daarna meldden ze me ten onrechte dat ik mijn eerste rekening niet had betaald. Daarna dat ik zelf opgezegd had. En nu weet niemand meer van iets… Waardeloos bedrijf…
Belachelijk - Deze dienst moet stoppen - Gaan slecht om met uw vertrouwelijke gegevens - NIETT bereikbaar in geval van (zelfs) een noodoproep!
Aanvraag gedaan, kom ik vervolgens in de gegevens van een andere gebruiker. Uiteraard wil ik dit zsm melden, maar op geen enkele mogelijkheid bereikbaar.
Vertrouwelijke info ligt dus gewoon op straat.
AVG???
lijkt mij dat dit bedrijf direct moet stoppen en een stevig onderzoek moet krijgen. Verschrikkelijk!
WAARDELOOS !
Nemen op geen enkele manier contact met je op, telefonisch ook niet bereikbaar, geen communicatie mogelijk, afblijven !
Onduidelijk, onbereikbaar, onprofessioneel en onbeschoft
Plotselinge intrekking machtigen. Onduidelijke app, geen voorinformatie (waarschuwing) via e-mail dat de ‘smartcard’ verlengd moet worden. Onduidelijk omdat je een Hr-3 contract hebt afgesloten en betaald voor 3 jaar.
Helpdesk onbereikbaar. Telefonisch contact wordt eenvoudigweg na een mededeling afgesloten. Helpdesk e-mail wordt niet beantwoord. Zelfs bij een andere categorie probleem ( omweg om in contact te komen door een andere keuze te maken in de opties) waar de mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten geen reactie.
Geen bereikbaarheid, onduidelijke communicatie via app en website is zakelijk gezien onprofessioneel en feitelijk onbeschoft. Alle instanties met verplichtingen en bijbehorende sancties, lees o.a. De Belastingdienst, zijn feitelijk nu niet bereikbaar om handelingen te verrichten.
Ik blijf volhouden desnoods ga ik maar een keer naar het kantoor van Digidentity.
Overigens is dit niet de eerste keer met problemen bij hun. Eigenlijk overweeg ik nu een formele klacht in te dienen bij de instanties die gebruikmaken van E-herkenning. Dus in eerste instantie de Belastingdienst.
Parallel daaraan een klacht bij de Nationale Onbudsman wegens een zéér gebrekkige dienstverlening die voor ons als ondernemers noodzakelijk en verplicht is gesteld.
Heel naar allemaal
Verschrikkelijke app. Ingewikkeld, onduidelijk. Dat o.a de belastingdienst hier mee in Zee is gegaan is mij onduidelijk.
Toegankelijkheid
Vanaf januari 2022 gaan de Digitale Paspoorten eruit.
Matige performance van de Digidentity app en de toegankelijkheid naar andere platforms doet ons ernstig vrezen.
Waardeloos
Zijn telefonisch niet bereikbaar.
Via chat alleen maar chagrijnen met lullige opmerkingen.
Waardeloos bedrijf.
Met rekeningen zijn ze wel snel.
Van herkenning niveau 3 naar 1.
Niet om gevraagd.
Waardeloos bedrijf
Op verschillend manieren geprobeerd om een “smartcard” geinstalleerd te krijgen op mijn nieuwe iPhone. Uiteindelijk was het advies: “Ik zou u daarom willen aanraden een alternatief toestel te gebruiken”….
Waardeloze service, wegblijven daar
Was in het bezit van E herkenning 3, totdat het ineens niet meer werkte. en uiteraard ligt het niet aan Digidentity, maar aan mij. Facturen sturen gaat heel snel, maar dan.
Waardeloos bedrijf
Dit is een bedrijf met een waardeloze dienstverlening. Zijn alleen op je geld uit en snappen niks van wetgeving. NOOIT zaken doen met deze waardeloze prutsers. Zijn er als de kippen bij met een factuur en kunnen NIET luisteren. Verkeerde info op hun site dus pure MISLEIDING!!!!
Waardeloos
Registreren van EH3+ is een drama. Na regelmatig heen en weer mailen lukt het nog steeds niet om de vereiste smartcard op mijn iPhone te registreren.
Waardeloos bedrijf
Waardeloos bedrijf. Het aanmaken van een account was al een drama. Meerdere mails moeten sturen, o.a. omdat de foto die je met hun app van jezelf moet maken onder geen enkele omstandigheid goed genoeg was, aldus hun software, en heb NB een Iphone. Heb je eindelijk dat account blijkt hun dienst HELEMAAL NIET GESCHIKT voor waar ik het voor nodig heb: aangifte Vpb. Want mijn klant staat niet in het Nederlandse handelsregister. TENENKROMMEND. Al die moeite voor niets. Maar als klap op de vuurpijl: ik moet wel betalen voor de dienst die ik – als hun voorlichting juist was geweest – nooit zou hebben afgenomen. Vervolgens krijg je discussie over de factuur. Echt, wat een slecht bedrijf is dit. Beter een beetje meer betalen dan dit gezeik.
geen oplossing voor inlogprobleem
Ik heb inmiddels enkele maanden geprobeerd met Digidentity VOG’s aan te vragen. Dit kon initieel handig via de app, dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb inmiddels meerdere keren geprobeerd het probleem opgelost te krijgen via de helpdesk, maar die blijven steeds dezelfde reactie geven. Ongeacht op welke PC of met welke browser ik inlog, de website blijft vasthangen op “inloggen.”
Ik heb op ooit één vriendelijke medewerker telefonisch gesproken te hebben, niks positiefs over deze organisatie te melden. Ik ga het via een andere aanbieder proberen.