Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

DIGIDENTITY

Digidentity eHerkenning Review

Het bedrijf Digidentity is gevestigd in Den Haag en heeft ervaring met tal van digitale veiligheid diensten. Zo biedt het bedrijf in Engeland GOV.uk aan, de Engelse variant van DigiD, en is daarmee marktleider. Verder is Digidentity gespecialiseerd in PKIoverheid SSL-certificaten, digitaal ondertekenen en digitale paspoorten.

1.1
Rated 1.1 out of 5
1.1 van 5 sterren (op basis van 61 reviews)
Uitstekend2%
Heel goed0%
Gemiddeld0%
Slecht6%
Verschrikkelijk92%


Alle Digidentity reviews bekijken | Zelf review plaatsen

Naar Digidentity eHerkenning

eHerkenning abonnementen

Digidentity is de enige aanbieder van eHerkenning die niet apart EH2 en EH2+ aanbiedt, zij hebben dit gecombineerd in EH2+. Voor niveau EH3 (het standaard niveau) is het bedrijf gemiddeld qua tarief met een tarief van € 30 per jaar.

Digidentity biedt de verschillende eHerkenning abonnement aan met een maandtarief. Er is echter wel een minimale contractduur van 12 maanden waardoor je in eerste instantie voor een heel jaar betaalt. Daarna kan er wel maandelijks worden opgezegd. Ook na het eerste jaar blijft da facturatie per jaar plaatsvinden.

Naar Digidentity eHerkenning

Klantenservice

De klantenservice van Digidentity is bereikbaar via telefoon en mail:

  • +31(0)70 700 79 76
  • helpdesk@digidentity.eu

Bekijk de website van Digidentity

Alle Digidentity Ervaringen

Hieronder leest u ervaringen van klanten van Digidentity en laat u ook zelf uw eigen ervaring achter om zo andere geïnteresseerden te informeren.

Digidentity: Zonder bericht dubbele kosten

Rated 1 out of 5
juli 18, 2022

Bijna 3 jaar geleden eHerkenning aangevraagd voor mijn holding en onderliggende BV. Langdurig en onduidelijk proces, maar dat was in de begintijd dus wellicht nu beter. Daarna prima mee gewerkt. In januari was mijn holding plotseling niet meer beschikbaar zonder enige mededeling, gevolg boete belastingdienst. Ik dacht dat het probleem bij de belastingdienst zat, maar plots kreeg ik een bericht met een automatische verlenging van Digidentity toegestuurd. Vreemd omdat ik reeds onlangs verlengd had. Na diverse telefoontjes (en lange wachttijd) met belastingdienst en Digidentity is nu duidelijk dat Digidentity zonder enige kennisgeving de abonnementsstructuur heeft aangepast. Dubbel betalen dus. Niet bekend bij de belastingdienst en niet bekend bij vergelijkingssites. Opgezegd! Wel netjes mijn geld deels teruggekregen.

Rolf de Jong

Totaal onbereikbaar

Rated 1 out of 5
mei 4, 2022

Je kunt mailen, bellen een terugbelverzoek aanmaken, maar het heeft geen zin. Niet bereikbaar

Luc

Vreselijk, een betonmuur is nog behulpzamer en beleefder

Rated 1 out of 5
april 23, 2022

Geen idee wat de klantendienst de hele dag doet, maar waarom zou ze je helpen? Compleet onmenselijk, onbehulpzaam, en onbeleefd. Dit bedrijf gun ik niemands centen. Blijft u alstublieft weg wanneer u redelijkheid belangrijk vindt. Mijn ervaringen zijn gebaseerd op verschillende eenvoudige interacties over verschillende jaren. De maat is vol, ik stap over naar een ander, zelfs al zou dat het dubbele moeten kosten (wat niet het geval is): zolang ik maar netjes geholpen word.

Linda

Zeer slechte dienstverlening

Rated 1 out of 5
april 22, 2022

De service is zeer zeer zeer slecht, geen telefonisch bereik, ze weigeren terug te bellen terwijl er een terugbel service is. Vele errors online en via de mobiele app, klachten verwijzen alleen naar een handleiding die slecht geschreven is. Na dagen van frustraties heb ik besloten om een nieuwe aanvraag te starten bij een concurrent. Geld ben ik wel kwijt maar liever een goede service dan zo door te blijven gaan. Ergerlijk en mijn advies is kijk verder.

DavidC

heel slecht

Rated 1 out of 5
april 4, 2022

Waardeloos, na 6x te hebben ingelogd, nog steeds geen e-herkenning kunnen aanmaken. smartcard error, brieven worden niet nagekeken en daardoor niet goed gekeurd. pffft

Karen Steenwinkel

Totale frustratie

Rated 1 out of 5
maart 11, 2022

Onduidelijke communicatie, ineens geüpgraded van alleen belastingdienst naar compleet, eindeloos gebeld, geen contact. Vervolgens maar betaald om boetes te voorkomen. Vervolgens bericht van digidentity, dat als ik dit wil terugdraaien, ik eerst opnieuw de 3H Belastingdienst moet kopen en dan krijg ik de vorige factuur gecrediteerd. Nog altijd niet gedaan. Nu blijkt ineens dat ik helemaal geen certificaten meer heb omdat ik als klant de aankoop zou hebben verwijderd!!. En hoe kan ik dat oplossen? Yes, opnieuw de 3H Belastingdienst aankopen en dan om creditnota vragen. Niet met dit bedrijf in zee gaan!!

Drost

Slecht! Ik sluit me aan bij de vorige klanten...

Rated 1 out of 5
maart 7, 2022

Wordt niet teruggebeld. Op mail krijg je bericht dat het 6 weken duurt, maar zelfs daarna geen bericht.

A. Schilder

Site zit vol 'dode links' waar je door de app naartoe wordt verwezen en Online Support dealt alleen met UK residents, de rest moet blijkbaar maar zien.

Rated 1 out of 5
februari 12, 2022

Tja, wat moet je daar nog aan toevoegen, tijd om een echte leverancier te zoeken, wat een trieste bende. Had eigenlijk eerst deze reviews moeten lezen voordat we ons bij hun hebben aangemeld. Maar goed, al doende leert men.
Wel jammer dat de belastingdienst deze service niet van de lijst heeft gedonderd. Zijn dus een beetje medeplichtig aan het verkopen van niet functionerend service helaas.

M.

Niet te geloven !!!!

Rated 1 out of 5
februari 7, 2022

Een upgrade doen van 0 naar 3+ voor de belastingaangifte .Op dit moment al wel 6 uur bezig.
Het uploaden van de bedrijfsgegevens loopt vast, door een fout aan onze kant is de foutmelding.
Met paspoort geprobeerd, met rijbewijs, nieuwe documenten downloaden , 20 selfies verder, meer licht minder licht…het lukt niet !!
Telefonisch niet bereikbaar, standaard e-mail als rectie op hulp….werkelijk waar niet te geloven dit !!!!

René

Het is erg druk

Rated 1 out of 5
februari 1, 2022

Geen service, telefonisch onbereikbaar, e-mails aan helpdesk worden niet behandeld. Net een e-mail aan debiteuren@digidentity gestuurd, standaard mail retour:
Bedankt voor het contact opnemen met ons. Uw mail is in goede orde ontvangen. Wij hebben uw aanvraag geregistreerd onder volgnummer #xxxxxx
Het is momenteel erg druk, daarom kunnen we uw vraag niet zo snel in behandeling nemen als dat wij zouden willen. De wachttijd bedraagt momenteel 6 weken. Als u aanvullende vragen heeft voor onze financiële afdeling kunt u reageren op deze mail. Het kan zijn dat hierdoor de behandeling van uw vraag langer duurt.
6 weken?????

Desiree Aeberli

Valstrik

Rated 1 out of 5
januari 27, 2022

eHerkenning niveau 3 Belastingdienst voor 20 euro per jaar niet beschikbaar bij activeren. Ontzettend ergerlijk! Kun je alleen voor 30 euro per jaar kiezen.

NVT

Ik sluit me aan bij alle andere reviews.

Rated 1 out of 5
januari 27, 2022

Wat een klote zooi, slecht, beroerd, ver ondermaats. Zoals bij schijnbaar vele andere gebruikers wordt smartcard zomaar ingetrokken of wordt level 0. Herstellen werkt niet. Telefonisch onbereikbaar. Nemen plotseling niet eens meer de moeite om terug te bellen, je kunt alleen maar een e-mail sturen. Mijn ervaring is dat hier niets mee wordt gedaan. 1 ster is eigenlijk al teveel. We zitten hier helaas voorlopig aan vast. Zodra het kan stappen we over naar een andere aanbieder.

F. Eekman

Waardeloos. Elke Januari opnieuw faalt het zonder waarschuwing. Helpdesk volkomen onbereikbaar.

Rated 1 out of 5
januari 21, 2022

Zonder enige waarschuwing kun je ineens niet meer inloggen bij de belasting, dan moet je het hele autorisatie circus opnieuw doorlopen. Vervolgens is de helpdesk telefonisch niet bereikbaar en krijg je een bandje dat je buiten kantooruren belt, ondanks dat je binnen de kantooruren zit die ze in het bandje aangeven. Op email wordt pas na dagen gereageerd. Ben naar een andere dienstverlener gegaan.

Hugo

Zelfde mening

Rated 1 out of 5
januari 18, 2022

Geen service , wordt niet teruggebeld, echt zo waardeloos heb ik zelden meegemaakt in 30 jaar. Je moet 1 ster geven maar zelfs dat zijn ze niet waard!!!

Henk Hendriks

Verschrikkelijk

Rated 1 out of 5
januari 16, 2022

Sinds ik begin 2000 problemen had met mijn zorgverzekeraar heb ik NOOIT meer zo’n beroerde organisatie meegemaakt. Ik raad iedereen aan om geen gebruik te maken van de diensten van digidentity

Walter Groen

Wat een prut-app

Rated 1 out of 5
januari 11, 2022

4 x opnieuw id kaart moeten scannen, wordt steeds afgewezen om onduidelijke reden. Selfie maken ter bevestiging, werkt voor geen meter.
Wordt weer afgewezen. vervolgens halverwege een hernieuwde poging loopt de app vast en sluit af.
Bellen kan niet, chatknop is verstopt op de pagina. Sta inmiddels al half uur op nr. 1 in de wachtlijst maar er gebeurd niets.
Wat een prut-app.
Ik zoek wel een andere aanbieder.
Als dit een dienstverlenend bedrijf is, eet ik mijn slobkousen op.

P.Litmaath

Onbereikbare club

Rated 1 out of 5
januari 3, 2022

Voor mijn BV ben ik e-herkenning aan het regelen. Belangrijk daarbij is dat het bedrijf bereikbaar is voor vragen. Bij Digidentity wordt je meteen al afgepoeierd met de mededeling dat het erg druk is. En daarna krijg je te horen dat je op een ander tijdstip moet terugbellen. Je zult maar een dringende vraag hebben…..

Eddy Willemsen

waardeloos bedrijf, geen reactie op mail, app of chat en telefonisch onbereikbaar

Rated 1 out of 5
november 2, 2021

nooit zaken mee doen

Bert

Rigide. Het hele systeem is corrupt.

Rated 1 out of 5
oktober 27, 2021

Leuk. Als jee een paar BV’s hebt en er moeten wat machtigingen uit ben je zo een hele dag documenten aan het printen, ondertekenen en scannen. En meestal gaat het niet goed. En mag je het nog een keer doen. En nog een keer. Hoe is het mogelijk dat handelingen die door de overheid verplicht worden gesteld moeten worden afgenomen bij slechte commerciele partijen?

Niels

Waardeloos bedrijf, helpdesk nooit bereikbaar, machtigingen zomaar ingetrokken

Rated 1 out of 5
oktober 27, 2021

Blijf weg bij deze partij, geeft enkel ellende en frustratie. Wij gebruiken eH3 voor inloggen bij diverse maatschappijen als alternatief voor digitaal paspoort. Drama. Het heeft circa 2 weken gewerkt maar we kunnen nu niet meer inloggen. Alle helpdeskmedewerkers ( eentje?) zijn continu in gesprek: ‘Probeer het later nog eens’.

F. Eekman

Trap er niet in!

Rated 1 out of 5
oktober 24, 2021

Een jaar geleden een driejarig contract afgesloten. Na een jaar probeerden ze mij opnieuw te laten betalen. Daarna meldden ze me ten onrechte dat ik mijn eerste rekening niet had betaald. Daarna dat ik zelf opgezegd had. En nu weet niemand meer van iets… Waardeloos bedrijf…

Arend Klomp

Belachelijk - Deze dienst moet stoppen - Gaan slecht om met uw vertrouwelijke gegevens - NIETT bereikbaar in geval van (zelfs) een noodoproep!

Rated 1 out of 5
oktober 14, 2021

Aanvraag gedaan, kom ik vervolgens in de gegevens van een andere gebruiker. Uiteraard wil ik dit zsm melden, maar op geen enkele mogelijkheid bereikbaar.
Vertrouwelijke info ligt dus gewoon op straat.
AVG???
lijkt mij dat dit bedrijf direct moet stoppen en een stevig onderzoek moet krijgen. Verschrikkelijk!

rene kouveld

WAARDELOOS !

Rated 1 out of 5
oktober 12, 2021

Nemen op geen enkele manier contact met je op, telefonisch ook niet bereikbaar, geen communicatie mogelijk, afblijven !

P.V.

Onduidelijk, onbereikbaar, onprofessioneel en onbeschoft

Rated 1 out of 5
oktober 9, 2021

Plotselinge intrekking machtigen. Onduidelijke app, geen voorinformatie (waarschuwing) via e-mail dat de ‘smartcard’ verlengd moet worden. Onduidelijk omdat je een Hr-3 contract hebt afgesloten en betaald voor 3 jaar.
Helpdesk onbereikbaar. Telefonisch contact wordt eenvoudigweg na een mededeling afgesloten. Helpdesk e-mail wordt niet beantwoord. Zelfs bij een andere categorie probleem ( omweg om in contact te komen door een andere keuze te maken in de opties) waar de mogelijkheid om een terugbelverzoek achter te laten geen reactie.
Geen bereikbaarheid, onduidelijke communicatie via app en website is zakelijk gezien onprofessioneel en feitelijk onbeschoft. Alle instanties met verplichtingen en bijbehorende sancties, lees o.a. De Belastingdienst, zijn feitelijk nu niet bereikbaar om handelingen te verrichten.
Ik blijf volhouden desnoods ga ik maar een keer naar het kantoor van Digidentity.
Overigens is dit niet de eerste keer met problemen bij hun. Eigenlijk overweeg ik nu een formele klacht in te dienen bij de instanties die gebruikmaken van E-herkenning. Dus in eerste instantie de Belastingdienst.
Parallel daaraan een klacht bij de Nationale Onbudsman wegens een zéér gebrekkige dienstverlening die voor ons als ondernemers noodzakelijk en verplicht is gesteld.

Peter v.d. Z.

Heel naar allemaal

Rated 1 out of 5
september 29, 2021

Verschrikkelijke app. Ingewikkeld, onduidelijk. Dat o.a de belastingdienst hier mee in Zee is gegaan is mij onduidelijk.

Herman Huiskamp

Toegankelijkheid

Rated 2 out of 5
september 22, 2021

Vanaf januari 2022 gaan de Digitale Paspoorten eruit.
Matige performance van de Digidentity app en de toegankelijkheid naar andere platforms doet ons ernstig vrezen.

Chris Heijne

Waardeloos

Rated 1 out of 5
augustus 16, 2021

Zijn telefonisch niet bereikbaar.
Via chat alleen maar chagrijnen met lullige opmerkingen.
Waardeloos bedrijf.
Met rekeningen zijn ze wel snel.
Van herkenning niveau 3 naar 1.
Niet om gevraagd.

Anna

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
juli 20, 2021

Op verschillend manieren geprobeerd om een “smartcard” geinstalleerd te krijgen op mijn nieuwe iPhone. Uiteindelijk was het advies: “Ik zou u daarom willen aanraden een alternatief toestel te gebruiken”….

Arjen Schoneveld

Waardeloze service, wegblijven daar

Rated 1 out of 5
juni 30, 2021

Was in het bezit van E herkenning 3, totdat het ineens niet meer werkte. en uiteraard ligt het niet aan Digidentity, maar aan mij. Facturen sturen gaat heel snel, maar dan.

D. van Es

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
mei 27, 2021

Dit is een bedrijf met een waardeloze dienstverlening. Zijn alleen op je geld uit en snappen niks van wetgeving. NOOIT zaken doen met deze waardeloze prutsers. Zijn er als de kippen bij met een factuur en kunnen NIET luisteren. Verkeerde info op hun site dus pure MISLEIDING!!!!

Mark

Waardeloos

Rated 1 out of 5
maart 28, 2021

Registreren van EH3+ is een drama. Na regelmatig heen en weer mailen lukt het nog steeds niet om de vereiste smartcard op mijn iPhone te registreren.

Koen

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
maart 18, 2021

Waardeloos bedrijf. Het aanmaken van een account was al een drama. Meerdere mails moeten sturen, o.a. omdat de foto die je met hun app van jezelf moet maken onder geen enkele omstandigheid goed genoeg was, aldus hun software, en heb NB een Iphone. Heb je eindelijk dat account blijkt hun dienst HELEMAAL NIET GESCHIKT voor waar ik het voor nodig heb: aangifte Vpb. Want mijn klant staat niet in het Nederlandse handelsregister. TENENKROMMEND. Al die moeite voor niets. Maar als klap op de vuurpijl: ik moet wel betalen voor de dienst die ik – als hun voorlichting juist was geweest – nooit zou hebben afgenomen. Vervolgens krijg je discussie over de factuur. Echt, wat een slecht bedrijf is dit. Beter een beetje meer betalen dan dit gezeik.

Wien

geen oplossing voor inlogprobleem

Rated 1 out of 5
maart 11, 2021

Ik heb inmiddels enkele maanden geprobeerd met Digidentity VOG’s aan te vragen. Dit kon initieel handig via de app, dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb inmiddels meerdere keren geprobeerd het probleem opgelost te krijgen via de helpdesk, maar die blijven steeds dezelfde reactie geven. Ongeacht op welke PC of met welke browser ik inlog, de website blijft vasthangen op “inloggen.”
Ik heb op ooit één vriendelijke medewerker telefonisch gesproken te hebben, niks positiefs over deze organisatie te melden. Ik ga het via een andere aanbieder proberen.

freddy

Drama dit bedrijf

Rated 1 out of 5
februari 20, 2021

Het gaat mis en blijft mis gaan en word niet opgelost. Echt vreselijk je bent het als werkgever verplicht om in te loggen bij UWV, kost geld en nog drama ook dit bedrijf.

M.Beyer

Waardeloze dienstverlening

Rated 2 out of 5
februari 16, 2021

ontzettend onduidelijke toelichtingen bij wat je moet doen. Rare foutmeldingen. Servicedesk onbereikbaar. Zelfs het telefoonnummmer van de servicedesk wat in de chatbot staat klopt niet.

Seb van Deurseb

Treurig platform

Rated 1 out of 5
december 21, 2020

NIET DOEN! Hoe moeilijk is het om iets te bouwen wat klantvriendelijk is. Het lijkt wel of de overheid dit platform heeft gebouwd. Schandalig dat er zonder gebruiksvriendelijkheidstoets bedrijven worden toegelaten tot dit “verplichtte” systeem. Doe er wat aan, please, investeer in klantvriendelijkheid. Maak bijv. een filmpje over de procedure van A tot Z en zorg dat je systeem het doet op alle platforms.

Frank

Slecht product en slechte service

Rated 1 out of 5
december 18, 2020

Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. wat een slecht product. Klanten service is ook beneden alle peil.

Jan

Slechte service, dramatisch traag

Rated 1 out of 5
december 1, 2020

Dramatische klantenservice. Ik ben zes maanden bezig geweest om niveau e-herkenning te krijgen.
Nu werkt het nog niet.

A. H. B.

Kansloos

Rated 1 out of 5
november 30, 2020

Ben nu al drie jaar bij dit bedrijf. De eerste keer deden ze bijna 2 maanden(!) over het inregelen van een SSl certificaat. Het lag aan van alles maar uiteraard niet aan hen. De verlenging van dat certificaat anderhalf jaar geleden ging soepeler, maar nog steeds niet eenvoudig. Maar ja ook het digitaal paspoort en de inlog bij een verzekeraar gaat via dit bedrijf, dus toch maar weer gebleven. Nu moet alles ineens vernieuwd worden digitale paspoorten moeten ingewisseld worden voor e-herkenning, heb er hier dan plotseling twee van… En de SSl moet vervangen worden. Alleen nog mogelijk voor minimaal drie jaar(!) en zou weer heel makkelijk moeten zijn, maar allerlei bijkomende eisen en onduidelijkheden. Personeel spreekt er letterlijk van dat het aan de doelgroep ligt. 20-ers en 30-ers zijn met computers opgegroeid, dus die snappen het veel beter….. Tja zo kun je ook met je klanten omgaan. Dat deze vijftiger op zijn 8e al een (eerste) “computer” had met intussen de nodige “vlieguren” die waarschijnlijk het totale leven van de telefoonstem overschrijd vergeten we dan maar even. Kansloos!

J. Hendriks

Beroerd

Rated 1 out of 5
november 16, 2020

Bedroevend slecht. Bij de eerste keer installeren was ik al zo’n uurtje of 4 kwijt omdat de procedure identificeren zeer, zeer moeizaam was. Daarna moest ik een BV toevoegen. Dat gun ik niemand. (Dat kostte me ongeveer 6 uur) En nu een jaartje later moest ik weer eens inloggen. Dat lukte met mijn pincode niet meer. En totaal onduidelijk waarom dit niet lukt. Gelukkig denk je dan: de oplossing staat op de website. Maar dat bleek niet juist, een nieuwe smartcard uitgetrokken en opnieuw de identificatieprocedure doorlopen. Maar helaas. Nog steeds lukte het niet zonder duidelijkheid. Achteraf bleek dat ik zelf de app moest updaten en dat het vervangen van de smartcard niet had gehoeven. De mail van de helpdeskmedewerker had de toon: wat ben jij een uilskuiken. En natuurlijk geen excuus of ook maar iets in die richting.

Dan van Bergen

Deel jouw ervaring: