Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

DIGIDENTITY

Digidentity eHerkenning Review

Het bedrijf Digidentity is gevestigd in Den Haag en heeft ervaring met tal van digitale veiligheid diensten. Zo biedt het bedrijf in Engeland GOV.uk aan, de Engelse variant van DigiD, en is daarmee marktleider. Verder is Digidentity gespecialiseerd in PKIoverheid SSL-certificaten, digitaal ondertekenen en digitale paspoorten.

1.2
Rated 1.2 out of 5
1.2 van 5 sterren (op basis van 34 reviews)
Uitstekend3%
Heel goed0%
Gemiddeld0%
Slecht9%
Verschrikkelijk88%


Alle Digidentity reviews bekijken | Zelf review plaatsen

Naar Digidentity eHerkenning

eHerkenning abonnementen

Digidentity is de enige aanbieder van eHerkenning die niet apart EH2 en EH2+ aanbiedt, zij hebben dit gecombineerd in EH2+. Voor niveau EH3 (het standaard niveau) is het bedrijf gemiddeld qua tarief met een tarief van € 30 per jaar.

Digidentity biedt de verschillende eHerkenning abonnement aan met een maandtarief. Er is echter wel een minimale contractduur van 12 maanden waardoor je in eerste instantie voor een heel jaar betaalt. Daarna kan er wel maandelijks worden opgezegd. Ook na het eerste jaar blijft da facturatie per jaar plaatsvinden.

Naar Digidentity eHerkenning

Klantenservice

De klantenservice van Digidentity is bereikbaar via telefoon en mail:

  • +31(0)70 700 79 76
  • helpdesk@digidentity.eu

Bekijk de website van Digidentity

Alle Digidentity Ervaringen

Hieronder leest u ervaringen van klanten van Digidentity en laat u ook zelf uw eigen ervaring achter om zo andere geïnteresseerden te informeren.

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
juli 20, 2021

Op verschillend manieren geprobeerd om een “smartcard” geinstalleerd te krijgen op mijn nieuwe iPhone. Uiteindelijk was het advies: “Ik zou u daarom willen aanraden een alternatief toestel te gebruiken”….

Arjen Schoneveld

Waardeloze service, wegblijven daar

Rated 1 out of 5
juni 30, 2021

Was in het bezit van E herkenning 3, totdat het ineens niet meer werkte. en uiteraard ligt het niet aan Digidentity, maar aan mij. Facturen sturen gaat heel snel, maar dan.

D. van Es

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
mei 27, 2021

Dit is een bedrijf met een waardeloze dienstverlening. Zijn alleen op je geld uit en snappen niks van wetgeving. NOOIT zaken doen met deze waardeloze prutsers. Zijn er als de kippen bij met een factuur en kunnen NIET luisteren. Verkeerde info op hun site dus pure MISLEIDING!!!!

Mark

Waardeloos

Rated 1 out of 5
maart 28, 2021

Registreren van EH3+ is een drama. Na regelmatig heen en weer mailen lukt het nog steeds niet om de vereiste smartcard op mijn iPhone te registreren.

Koen

Waardeloos bedrijf

Rated 1 out of 5
maart 18, 2021

Waardeloos bedrijf. Het aanmaken van een account was al een drama. Meerdere mails moeten sturen, o.a. omdat de foto die je met hun app van jezelf moet maken onder geen enkele omstandigheid goed genoeg was, aldus hun software, en heb NB een Iphone. Heb je eindelijk dat account blijkt hun dienst HELEMAAL NIET GESCHIKT voor waar ik het voor nodig heb: aangifte Vpb. Want mijn klant staat niet in het Nederlandse handelsregister. TENENKROMMEND. Al die moeite voor niets. Maar als klap op de vuurpijl: ik moet wel betalen voor de dienst die ik – als hun voorlichting juist was geweest – nooit zou hebben afgenomen. Vervolgens krijg je discussie over de factuur. Echt, wat een slecht bedrijf is dit. Beter een beetje meer betalen dan dit gezeik.

Wien

geen oplossing voor inlogprobleem

Rated 1 out of 5
maart 11, 2021

Ik heb inmiddels enkele maanden geprobeerd met Digidentity VOG’s aan te vragen. Dit kon initieel handig via de app, dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb inmiddels meerdere keren geprobeerd het probleem opgelost te krijgen via de helpdesk, maar die blijven steeds dezelfde reactie geven. Ongeacht op welke PC of met welke browser ik inlog, de website blijft vasthangen op “inloggen.”
Ik heb op ooit één vriendelijke medewerker telefonisch gesproken te hebben, niks positiefs over deze organisatie te melden. Ik ga het via een andere aanbieder proberen.

freddy

Drama dit bedrijf

Rated 1 out of 5
februari 20, 2021

Het gaat mis en blijft mis gaan en word niet opgelost. Echt vreselijk je bent het als werkgever verplicht om in te loggen bij UWV, kost geld en nog drama ook dit bedrijf.

M.Beyer

Waardeloze dienstverlening

Rated 2 out of 5
februari 16, 2021

ontzettend onduidelijke toelichtingen bij wat je moet doen. Rare foutmeldingen. Servicedesk onbereikbaar. Zelfs het telefoonnummmer van de servicedesk wat in de chatbot staat klopt niet.

Seb van Deurseb

Treurig platform

Rated 1 out of 5
december 21, 2020

NIET DOEN! Hoe moeilijk is het om iets te bouwen wat klantvriendelijk is. Het lijkt wel of de overheid dit platform heeft gebouwd. Schandalig dat er zonder gebruiksvriendelijkheidstoets bedrijven worden toegelaten tot dit “verplichtte” systeem. Doe er wat aan, please, investeer in klantvriendelijkheid. Maak bijv. een filmpje over de procedure van A tot Z en zorg dat je systeem het doet op alle platforms.

Frank

Slecht product en slechte service

Rated 1 out of 5
december 18, 2020

Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. wat een slecht product. Klanten service is ook beneden alle peil.

Jan

Slechte service, dramatisch traag

Rated 1 out of 5
december 1, 2020

Dramatische klantenservice. Ik ben zes maanden bezig geweest om niveau e-herkenning te krijgen.
Nu werkt het nog niet.

A. H. B.

Kansloos

Rated 1 out of 5
november 30, 2020

Ben nu al drie jaar bij dit bedrijf. De eerste keer deden ze bijna 2 maanden(!) over het inregelen van een SSl certificaat. Het lag aan van alles maar uiteraard niet aan hen. De verlenging van dat certificaat anderhalf jaar geleden ging soepeler, maar nog steeds niet eenvoudig. Maar ja ook het digitaal paspoort en de inlog bij een verzekeraar gaat via dit bedrijf, dus toch maar weer gebleven. Nu moet alles ineens vernieuwd worden digitale paspoorten moeten ingewisseld worden voor e-herkenning, heb er hier dan plotseling twee van… En de SSl moet vervangen worden. Alleen nog mogelijk voor minimaal drie jaar(!) en zou weer heel makkelijk moeten zijn, maar allerlei bijkomende eisen en onduidelijkheden. Personeel spreekt er letterlijk van dat het aan de doelgroep ligt. 20-ers en 30-ers zijn met computers opgegroeid, dus die snappen het veel beter….. Tja zo kun je ook met je klanten omgaan. Dat deze vijftiger op zijn 8e al een (eerste) “computer” had met intussen de nodige “vlieguren” die waarschijnlijk het totale leven van de telefoonstem overschrijd vergeten we dan maar even. Kansloos!

J. Hendriks

Beroerd

Rated 1 out of 5
november 16, 2020

Bedroevend slecht. Bij de eerste keer installeren was ik al zo’n uurtje of 4 kwijt omdat de procedure identificeren zeer, zeer moeizaam was. Daarna moest ik een BV toevoegen. Dat gun ik niemand. (Dat kostte me ongeveer 6 uur) En nu een jaartje later moest ik weer eens inloggen. Dat lukte met mijn pincode niet meer. En totaal onduidelijk waarom dit niet lukt. Gelukkig denk je dan: de oplossing staat op de website. Maar dat bleek niet juist, een nieuwe smartcard uitgetrokken en opnieuw de identificatieprocedure doorlopen. Maar helaas. Nog steeds lukte het niet zonder duidelijkheid. Achteraf bleek dat ik zelf de app moest updaten en dat het vervangen van de smartcard niet had gehoeven. De mail van de helpdeskmedewerker had de toon: wat ben jij een uilskuiken. En natuurlijk geen excuus of ook maar iets in die richting.

Dan van Bergen

rampzalig

Rated 1 out of 5
november 2, 2020

Buitengewoon beroerde en slechte behandeling bij “oplossing” van in feite hun probleem rond digitaal paspoort.
Geen zaken mee doen!

Robert Lastdrager

Waardeloos, dit bedrijf snapt het gewoon niet

Rated 1 out of 5
oktober 26, 2020

Na een 10-tal pogingen met steeds verschillende redenen (brief niet goed leesbaar, handtekening niet herkend, legitimatiebewijs niet goed leesbaar, etc.) en diverse contactmomenten per mail waarbij men als een soort ‘ROBOT’ reageert is het nog steeds niet gelukt. Na diverse belletjes en mailtjes uiteindelijk door kunnen gaan waarbij wij nog wel de ‘sneer’ over de mail kregen dat ‘de handtekening maar een slap aftreksel was van het paspoort’ oftewel bij de gratie Gods……. Ik beveel dit bedrijf zeker NIET AAN! de ICT is kennelijk niet op orde, menselijke maat vergeten en klanten helpen kunnen ze ook al niet. Gewoon Waardeloos!
Arthur

Arthur

Bijzonder tranentrekkend slecht

Rated 1 out of 5
oktober 17, 2020

Wil mijn account beëindigen, geen reactie, geen bevestiging. Onbereikbaar . Een schande dat de overheid deze partij accepteert

JH

Teleurstellend

Rated 2 out of 5
oktober 16, 2020

Na in december door de belastingdienst uitgeleverd te zijn aan een externe identiteitscontrole gekozen voor Digidentity. De registratie geen red. vlot en de app deed waarvoor het bedoeld was. Na in gebruikname van een nieuwe smartphone de app met geen mogelijkheid meer werkend gekregen. Wel enkele suggesties per mail ontvangen,echter de puinhoop werd alleen maar groter. Ik hoef toch, ….., geen ict specialist te zijn om in te mogen loggen bij belastingdienst! Om kort te zijn €40 betaald om 2 maal btw aangifte te mogen doen. Ik ga dit niet meer gebruiken.

H. de Vries

regelrechte ramp, gedrocht van een systeem

Rated 1 out of 5
oktober 8, 2020

Na afronden Eherkenning 3 directeur (verliep moeizaam en traaaaaag), is het NIET mogelijk een bedrijfsbeheerder en/of medewerkers te autoriseren. of de scans zijn te wazig (niet beter te krijgen met een Samsung, diverse pogingen gedaan) of het verwerken van de “selfie” lukt NIET. Bij de vraag wie daar ondersteuning in kan leveren krijg ik als antwoord (toen kreeg ik nog een reactie) : NIEMAND. Mail gestuurd met verzoek hulp; GEEN reactie. Mail gestuurd met klacht GEEN reactie, gebeld (en uiteindelijk omdat het bijna 17 uur was, en dan stoppen ze) mijn 06 nummer achter gelaten, ik zou teruggebeld worden maar nee, ruim een week later nog GEEN ENKELE reactie. En dan maar zeggen dat er te weinig digitale paspoorten omgewisseld zijn 🙁 . Deze onzin heeft al zo veel tijd gekost (waarmee ander geld verdiend wordt) zonder enig resultaat. Wel een rekening Eherkenning3 directeur, maar hij kan er NIETS mee doen. Kortom een gedrocht van een systeem dat niet werkbaar is en geen resultaat levert. Intussen wordt onze bedrijfsvoering vanaf 10 oktober belemmerd door niet meer werkende digitale paspoorten. Wie kan deze problemen op de juiste plek kenbaar maken? Ik heb mijn klachten mail nogmaals gestuurd en ben benieuwd naar de reactie.

webmaster

Geen titel

Rated 1 out of 5
oktober 6, 2020

Dit soort organisaties moet direct opgeheven worden. Schandalige en ondeskundige service. Mensen kunnen de druk niet aan. Totaal overschatte reactie gedreven door slecht management om een project te organiseren die een organisatie niet aan kan. Ook betrokken en verwante partijen bevestigen dit. Geen zaken mee doen.

R.

Niet mee te werken. Onbereikbaar. Onwerkbaar. Onmogelijk.

Rated 1 out of 5
september 28, 2020

Digidentity is onbereikbaar. App loopt vast. Volmacht verlenen is onmogelijk. Kortom onwerkbaar.

Ad

tijdrovend zonder resultaat

Rated 1 out of 5
september 25, 2020

De app crasht en blijft hangen op het verwerken van de selfie. opnieuw opstarten, opnieuw app installeren, zelfs een nieuwe brief aanvragen werken niet. Helpdesk: geven alleen aan dat scan wazig is (blijkbaar is de kwaliteit van Samsung onvoldoende want zelfs na meerdere pogingen geen positief resultaat. dan weer andere telefoon (Iphone), blijft eindeloos selfie beoordelen (wiebelende torso tot 5 uur lang). Helpdesk reageert telefonisch NIET en via de mail ook niet.

webmaster

Dramatisch, slechte dienstverlening!!!!

Rated 1 out of 5
september 24, 2020

Bereikbaarheid is ruk, er is geen goed informatie stroom hoe je E-herkenning moet aanvragen, om vervolgens weer terug te moeten bellen omdat er een volgend probleem ontstaat. Geef dan een handleiding of stroomschema welke stappen je moet doorlopen. Nee hoor, bellen, wachten, deels informatie verstrekken en daarna weer opnieuw beginnen. Het liefst gaf ik geen ster!!! Zo slecht wordt je geholpen. Kost bakken met geld.

O. Prent

Zeer slechte support

Rated 1 out of 5
september 16, 2020

Telefoon wordt niet opgenomen. Liev chat buiten functie. Email wordt niet beantwoordt.
Insctructies op de website niet helder

Marco de Koning

Kartelvorming met Solera Nederland

Rated 1 out of 5
september 14, 2020

Je kan alleen in combinatie met een digitaal paspoort eherkenning gebruiken van Digidentity. Dit is tegen de wet want ik ben vrij om te kiezen waar ik dit af wil sluiten. Telefonisch en per e-mail niet bereikbaar.

Catsybear

Het werkt niet en ze zijn niet of slecht bereikbaar, dus je wordt niet geholpen en moet het zelf maar uitzoeken.

Rated 1 out of 5
september 12, 2020

Ik ben nu al 4 dagen bezig om mijn digitale paspoort om te ruilen en steeds loop ik vast. De chatfunctie is alleen beschikbaar als je in Engeland woont en niet voor Nederlanders. Dan verwijzen ze je door naar hun emailadres of telefoonnummer, maar als ik dan bel, nemen ze niet op. En als je dan uiteindelijk toch iemand aan de telefoon krijgt, dan weten ze het antwoord op je vraag niet. Helaas worden wij door Solera verplicht om met Digidentity te werken. Ik las ook ergens op internet dat Digidentitiy een onderdeel van Solera is, dus ik snap dat ze alleen met hen samenwerken, maar zorg er dan in ieder geval voor dat het goed werkt.

Groot

Zeer zeer zeer slecht

Rated 1 out of 5
mei 28, 2020

Werk niet en er wordt pas weken later gereageerd op een email. Helaas dan een onbruikbaar standaard antwoord. Schandalig!

Jan

Er zou binnen 6 dagen gereageerd worden op mijn mail, wacht al 17 dagen

Rated 1 out of 5
mei 25, 2020

Als ik uitleg dat ik niet betaal omdat ik al lang geleden, meteen na ontvangst van de factuur betaald heb en vraag waarom men mij toch maar blijft aanmanen: geen enkele reactie.

Walther

Uiterst onprofessioneel

Rated 1 out of 5
mei 14, 2020

Ik probeer een aanvraag in te dienen en kom niet verder bij punt 7. Probeer contact te krijgen maar dit blijkt onmogelijk (wegens het virus) ??? Er wordt niet gereageerd op de chat of email (meerdere). Hopeloos. Het verbaasd me enigszins, daar je verwacht met een professionele organisatie te maken te hebben. Kost idd erg veel tijd op deze wijze.

Marja

groot vraagteken

Rated 1 out of 5
april 28, 2020

al weken geen reactie op mijn aanvraag. Vreemd voor een bedrijf in dit soort ‘gevoelige’dienstverlening. Ook al hebben we een corona crisis. Ik baal hiervan.

Margot

Rekening betaald binnen één dag na ontvangst, krijg twee weken later toch een aanmaning

Rated 1 out of 5
april 27, 2020

Ik kreeg een factuur per e-mail van Digidentity en betaalde die meteen dezelfde dag nog . Niettemin kreeg ik 14 dagen later een aanmaning, waar niet op te reageren valt. Dus moet ik maar wachten tot ze me voor de rechter dagen, eventueel via een incasso-bureau. Ik heb een keurige PDF van ING dat ik toch echt betaald heb…

Walther

Met halfuurtje werk geregeld

Rated 5 out of 5
april 10, 2020

Ondanks de drukte was het erg snel geregeld, halfuurtje en alles was geregeld. Verificatie duurde wel een aantal dagen maar dat kwam door de corona-drukte.

Rubyn

Traag

Rated 1 out of 5
maart 25, 2020

Zowel het systeem als de support zijn erg traag. Ik ben niet tevreden. Het kost allemaal erg veel tijd.

Peter van Bergen

Zeer onprofessioneel

Rated 1 out of 5
januari 14, 2020

Reageren niet op emails en nemen de telefoon niet op maar sturen wel aanmaningen. Daar kun je niet op reageren.

Daan Linssen

Geen reactie van support

Rated 2 out of 5
juli 10, 2019

Al ruim 2 weken geleden een vraag gesteld via de helpdesk email maar nooit een reactie gekregen… slechte eerste indruk op deze manier.

Luuk

Deel jouw ervaring: